LOK CHING TEPI LAUT TINGGAL KENANGAN

by - 10:42:00 pm

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Maaf la kerana Zumal kurang aktif berblog dan berblogwalking kerana ada masalah kesihatan mental dan fizikal. Hahaha seram dak? Hari-hari makan tebuan rasa macam nak sengat jer siapa cari pasal tu.

Dulu kalau sahabat Zumal, Faizul balik kampung dia suka ajak lepak di Kuala Perlis. Port lepak kami selalunya di gerai lok ching bawah kabel elektrik di Kuala Perlis tu. Sejak tengah bulan lepas peniaga yang menjalankan perniagaan di situ sudah tidak diizinkan lagi berniaga di situ.


Sekarang kalau kita lalu situ petang-petang semuanya kosong dan sepi saja. Lori penguatkuasa pun ada menunggu di simpang untuk memastikan semua peniaga tidak melanggar larangan berniaga di situ. Larangan itu dikuatkuasakan kerana faktor keselamatan. 

Semuanya kini hanya tinggal kenangan. Korang boleh baca kisah kami makan-makan di situ suatu masa lalu DI SINI.

You May Also Like

24 insan berbicara

  1. lah yaka? baru rancang nk makan situ ��

    ReplyDelete
  2. Mungkin ada perancangan lain lah tu Zumal..

    ReplyDelete
  3. uish bahaya jugak tu bawah kabel letrik voltan tinggi..uhuhu

    ReplyDelete
  4. MESTI LOKASI BARU UTK PENIAGA GERAI LBH STRATEGIK N SELAMAT SDG DITENTUKAN

    ReplyDelete
  5. Masalah kesihatan mental??...bahaya tu..hihi....lama x menyinggah ke sini.

    ReplyDelete
  6. masalah mental dan fizikal? huishhh awat mcm seram ja bunyi dia tu zumal? laaaa habeh sunyi takdak dah la org meniaga tang tu noh?

    ReplyDelete
  7. Tempat sunyi penuh kenangan boleh buat kita stress.

    ReplyDelete
  8. macam kat area pantai tepi queensbay mall la.. dah x ada orang berniaga makanan.. dulu meriah..

    ReplyDelete
  9. Adoiii!!! intro tu seram takut kena sengat dek tebuan ni boleh membawa maut.

    Semoga mereka dapat berniaga ditempat yang lebih baik. Kesian punca rezeki tu

    ReplyDelete
  10. Lah ya ka....lama dah cheq tak jengok Kola Perlih, baru tau la nih dah takdak gerai makanan kat tepi jalan area kabel letrik tu 🙁

    Take care naa Zumal, biasa la tu ramai org mmg tgh stress pun la nih, tahun 2019 ni memang tahun yang mencabar 😷

    ReplyDelete
  11. alahaiiii kesian pulak kat para peniaga kat situ... ke mana agaknya mereka berniaga ya

    ReplyDelete
  12. Alamak, janganlah sampai tak sihat mental zumal. Bahaya. Take care okay!

    ReplyDelete
  13. alamak kenapa depa da tutup..
    kena cari port lain nak menega..

    ReplyDelete
  14. bawah tiang letrik kat sini plak orang buat nursery, tengok dari jauh memang subur tanamannya. semoga peniaga tu dapat cari port yang lebih baik.

    ReplyDelete
  15. mkn tebuan??? ahahah..so mcm mana skrg..dah sihat?

    ReplyDelete
  16. di tutup atas faktor keselamatan? maksudnya..kemungkinan ada tsunami ke apa?

    ReplyDelete
  17. Zumal..alamat masih guna alamat lama ke..sbb sis JM nak pos ole-ole

    ReplyDelete
  18. memang patut pun kena tutup sebab bahaya dekat dengan pencawang besar tu

    ReplyDelete
  19. Oo.. ingatkan nape la diorang tak dibenarkan tadi. Kalau atas dasar keselamatan memang patut sangatlah. Karang bahaya berniaga area kabel elektrik tu. Nak-nak bakar lokcing tu

    ReplyDelete
  20. Moga ada perancangan lain yg lebih baik bakal dilaksanakan nanti. Semoga sahabat juga cepat sembuh ye.. aamiin.

    ReplyDelete
  21. alaa nnti da xde port nak lepak..harapnya mereka diberi tempat berniaga yang lebih baik la

    ReplyDelete