DAH DAPAT ANAK

by - 8:00:00 am


Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Opocot bila masa Zumal ada bini??? Memang la tak ada bini tapi tetiba dapat anak. Anak kucing je la. 

Kucing dalam gambar tu la pet baru zumal selain cicak, lipas, tikus, semut, labah-labah dan pelbagai lagi hidupan lain. Nak percaya pun boleh, tak percaya lebih baik tau.

Kucing dalam gambar tu adik zumal namakan Jiji. Jiji ni bawah umur lagi rasanya. Entah sapa la buang dia. Dia pulak tetiba minat jadi anak angkat zumal. Zumal angkat je la. Makan tak memilih sangat cuma ikan dalam gambar tu je dia tak nak. 

Jiji ni datang kat rumah zumal lebih kurang pertengahan bulan lepas rasanya. Manja lebih budak ni. Asyik panjat orang je. Hal yang buat zumal nak bela dia sebab warnanya macam kucing kesayangan zumal dan arwah tok suatu masa dulu, Jenny dan Kajol. Nama ilham tok dan tok wan. Tapi zumal panggil adik. Lebih suka adik beradik dengan kucing.

Alhamdulillah la sekarang Jiji teman Zumal dan jaga rumah. Itu saja kisah zumal kali ni dalam format merepek. Jumpa lagi dalam entri akan datang.

You May Also Like

28 insan berbicara

  1. hai jiji. ape pasal comel sgt..

    ReplyDelete
  2. hahaha..kelakar lah Ala orang hensem takkan lah masih membujang Zumal..carlah yang solehah. Insha Allah ada lah tu nanti..ramainya kuncu2 ..cantik miow bulu tiga..biasa kucing masam gini betina, jarang jantan..kata orang sesuatu yang ganjil jika jantan buku 3. tapi tak mustahil ada ..cuma jarang2 ada
    ok tahnia ada anak kucing. Sini pun ada 4 ekor nak tengok ke?

    ReplyDelete
  3. Haii jiji.. kalau jiji makan ok ikan yang tu tak taulah nak kata apa hehe

    ReplyDelete
  4. Besar sgt ikan tu.. . Tu yg dia xbrani mkn

    ReplyDelete
  5. Semoga membesar dengan sihat anak Zumal tu

    ReplyDelete
  6. Hai jiji.. ni calico cat. Safiena ada dua ekor kucing calico. Tapi syg yg seekor tu mati kena langgar :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sedih ye. Zumal pun pernah ada 2 ekor jenis macam ni

      Delete
  7. Macam nama kawan Aien Jiji. haha

    ReplyDelete
  8. Baca tajuk ehh?haha..bila baca penuh owh baru faham...haha...comel je meaw tu..

    ReplyDelete
  9. dah lama tak singgah blog zumal tup tup dah ada anak dah! Hahaha tahniah zumal & Jiji

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la lama tak nampak Farhana kat sini. Terima kasih atas ucapan tahniah tu. Hahaha...

      Delete
  10. ingat anak yang tu, rupanya kucing..hahaha

    ReplyDelete
  11. tahniah dah dpt cucu. #eh. hahahaa
    comel la jiji.

    ReplyDelete