AUTOGATE DI TERMINAL FERI KUALA PERLIS DAN KUAH

by - 8:00:00 am


Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Dunia semakin hari semakin moden dan teknologi juga semakin berkembang. Justeru itu perkhidmatan untuk kemudahan awam harus dipertingkatkan bagi keselesaan orang awam seiring dengan kemodenan. 




Oleh yang demikian Jabatan Laut Malaysia bakal memperkenalkan Sistem Autogate di Terminal Feri Kuala Perlis dan Kuah mulai 1 Oktober 2018 ini. Sistem seperti digunakan di stesen-stesen KTM ini akan memudahkan penumpang feri dan bakal mengurangkan kesesakan di terminal pada waktu puncak. 

Selain itu sistem baru ini akan memudahkan mendapat maklumat mengenai penumpang sesebuah feri dengan lebih tepat dan menjimatkan masa. Info selanjutnya boleh rujuk facebook Jabatan Laut Malaysia.

You May Also Like

41 insan berbicara

  1. Bagusnya.. mmg memudahkan dan melancarkan lagi sistem kemudahan sedia ada ni.

    ReplyDelete
  2. lama x gi sini, zumal.
    dulu kala gi masa lom sekolah. di dgn mak abah.
    sampai pepagi. tunggu feri kat jeti kuala perlis.
    tido kat kerusi :)
    pengunjung makin meningkat saban tahun.
    inisiatif gini memang terbaik la.

    ReplyDelete
  3. na tu lebih sistematik nanti Zumal

    ReplyDelete
  4. Wah! Canggih betul Zumal. Seronokla orang Perlis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah nanti tak serabut sangat

      Delete
  5. Tak pernah sampai lagi ke Perlis..hurm..

    ReplyDelete
  6. Semakin terbaeeekkkk... Lebih mudah dan selesa buat para penumpang nanti.

    ReplyDelete
  7. wahhh dah ada perubahan...nmpk sgt laa sy dah lama x ke sini...

    ReplyDelete
  8. Zaman kemajuan, semua akan ‘auto’.

    ReplyDelete
  9. Autogate dah pasang ni. Dah mula perkhidmatan mesti memudahkan semua pengguna terminal feri di Perlis ini.
    syarikat event Malaysia

    ReplyDelete
  10. allahu. dah lama sangat tak ke langkawi dan feri kuala perlis. haha. yg ingat pun dulu ke langkawi tahun 1994. lama nau dah. padahal orang kedah ja. hahahahhaha

    ReplyDelete
  11. Wah, makin canggih sekarang di terminal nie, last sekali saya datang ke situ kira2 18 tahun lalu.. huhu

    ReplyDelete
  12. Bagus ada sistem autogate macam ni, kalau tidak memang bersesak-sesak kalau waktu puncak tu

    ReplyDelete
  13. Moga lebih memudahkan dan cepatkan proses..

    ReplyDelete
  14. makin canggih ni..bagus jugak kan buat mcm ni, nmpk sgt pro..hihi..

    ReplyDelete
  15. p/s

    https://aniesandyou.blogspot.com/2018/10/terima-kasih-penghargaan-untuk-suku.html

    ReplyDelete
  16. Bagus sistem autogate ni. Memudahkan dan mrlancarkan urusan perjalanan.

    ReplyDelete
  17. dah bertahun tk pi perlis..hehe maju sekrg

    ReplyDelete
  18. baguslah, dah semakin canggih..

    ReplyDelete
  19. dah lama gak tak naik feri ni. in sha Allah satu hari nak bawa anak2 merasa naik feri plak.

    ReplyDelete