MOTOR TERBANG DAH KELUAR

By Dunia Zumal - 12:05:00 am

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Teknologi dunia semakin pesat berkembang. Siapa jarang mengikut perkembangan semasa pasti terlepas is tertentu.


Tahukah korang, di US korang dah boleh guna motor terbang macam dalam filem fiksyen tu. Motor terbang atau motosikal terbang ini lebih dikenali sebagai hoverbike.
Hoverbike

Hoverbike Scorpion 3


Hoverbike yang bernama Scorpion 3 ni telah di dedahkan kepada umum di US sejak tahun lalu. Nama scorpion tu mungkin kerana ianya nampak macam kala jengking. Kalau pandangan zumal, ianya nampak macam sebuah dron yang boleh ditunggang.


Oleh itu tahun 2020 ni angan-angan nak tengok kenderaan terbang telah jadi realiti. Hakikatnya adakah korang yang nak sangat tengok tu mampu ke beli kenderaan futuristik ini. Harganya? Korang Google sendiri tau. 


Motor terbang ni lebih real kerana ditonjolkan videonya dalam YouTube berbanding kereta terbang yang hanya ada gambar tak bergerak. Kat Malaysia cuma glamour piring terbang dan periuk belanga terbang jer.

  • Share:

You Might Also Like

12 insan berbicara

  1. hahahah kompem mahai..takleh blah periuk belanga terbang hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm kompem harga macam Ferrari, biasa la AD Malaysia ni ada periuk belanga terbang...

      Delete
  2. Berapa tggi leh terbang agaknya eh..naik motor terbang ni x jem la tp x best bila hujan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jem tapi basah la juga kan. Kena guna kereta terbang kalau hujan...

      Delete
  3. kalu ada sy nk beli. sng nk g keje. redah jammed hahahaha

    ReplyDelete
  4. Tunggu moto terbang buatan tempatan. Mungkin murah sikit kot.

    ReplyDelete
  5. yg tak terbang pun tak mampu beli, ini kan plak yg terbang :)
    ha haha ha ha
    takpe la. biar aida berpijak di bumi yg nyata aje,zumal ha ha ha ha...

    ReplyDelete
  6. Tudia. Apa la nak jadi dengan dunia dh ni.. motor terbang plak. Nanti ada la traffic light langit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm nanti jpj pun kena terbang sama...

      Delete

loading...