PERIHAL SEBUAH MEJA

By Dunia Zumal - 8:30:00 am


Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Selamat berhujung minggu yer. Mungkin tika anda baru mengeliat pagi ini Zumal dah terpacak di pasar pagi atau nat masa ini. Alhamdulillah dah masuk minggu keempat Zumal berniaga di Nat Pokok Getah ni.

Hari ni nak cerita pasal meja je. Dari zaman sekolah lagi dalam rumah Zumal ni pelik sikit sebab asalkan ada meja mesti ada barang. Sedangkan kalau tak wujud meja tu barang tak banyak pun tapi bila ada meja ja kejap lagi mesti penuh dengan barang.

Perkara ni pernah arwah tok wan tegur. Asal ada tempat kosong mesti ada barang. Kalau tersusun tu ok tapi Zumal ni suka buat semak. Maklum la banyak sangat mainan. Dulu la. 

Sekarang sepah dengan barang-barang yang tetiba timbul apabila meja tu ada. Nak salah siapa dah memang zumal tinggal sorang-sorang saja. Tangan tu la tak reti duduk diam kan...

  • Share:

You Might Also Like

14 insan berbicara

  1. hah..kmas jgn xkmas zumal..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la cik nor, makin dikemas makin banyak barang pula

      Delete
  2. sama jugak dengan meja makan kat umah..ade2 jer barang atas tu..walhal duduk berdua jer...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, asal ada meja mesti ada barang

      Delete
  3. hahaha
    kena kemas dan buang apa yang tak pakai
    baru tak semak'
    hehehe

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha betul tu, sama la.. Dah sampai tempat baru ni, meja sy sedang berusaha bagi kemas, entah tahan sampai bila (hahaha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam gambar tu nampak macam nak penuh meja je

      Delete
  5. rs nyer semua rumah bermasalah sedemikian hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zumal tersalah la yer, ingatkan Zumal je macam tu

      Delete
  6. hahahha memang! Geram sangat bila dah kemas lepastu wujud balik barang atas meja.

    ReplyDelete
  7. mcm sama la.
    asben aida pernah tego aida.
    pantang ada tempat letak brg, mesti akan byk brg aida bertimbun.

    ReplyDelete
  8. try tambah kabinet..maybe dah tak bertimbun barang dah di atas meja..hehe

    ReplyDelete
  9. Hehe..sama la. Bukan apa nak capai sebenarnya hikhik

    ReplyDelete

loading...