KOSONG

By Dunia Zumal - 5:30:00 pm


Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Hari ni berakhir la minggu ke empat Zumal bekerja secara sambilan menjaga seorang warga emas yang uzur. Alhamdulillah masih mampu bertahan. Alhamdulillah dapat majikan pun bagus dan prihatin. Lagi pun dia betul-betul kawan yang boleh dipercayai.

Semalam semasa lepak bersama kami membicarakan tentang kosong. Ya kosong. Kosong di dalam jiwa. Memang betul bila kita ada iman dalam diri Insha Allah hidup kita tak terasa kosong. Kita banyakkan amal ibadah agar ia terisi dengan sesuatu yang sangat bermanfaat.

Namun begitu, zumal yang hidup seorang diri ini patut berasa kosong sebab hidup tanpa teman. Alhamdulillah dapat isi ruang-ruang kosong berinteraksi bersama rakan-rakan blogger di media sosial.

Tapi bila dalam membicara hal tersebut baru terdetik untuk mengisi kekosongan dalam hati. Tapi siapa la Zumal ni kan, siapa la yang sudi kat kita. Hehe, mohon jangan kecam...

  • Share:

You Might Also Like

40 insan berbicara

  1. ecececehh...
    kekosongan akan di isi jika misi mencari dimulakan :) heh heh heh...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Hmmm senasib yer... Semoga dipermudahkan yer

      Delete
  3. Biar seseorang hadir utk mengisi kekosongan itu... Hihi...

    ReplyDelete
  4. wow..

    dah nak cari jodoh la bro..

    alhamdulillah..

    tulis la selalu pasal cinta dalam blog..

    mana tahu boleh tersangkut dengan pembaca

    in shaa Allah

    ReplyDelete
  5. kekadang dalam hati kite mmg akan ada satu sudut kekosongan dan perlu di isi.. follow sini #849

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu MisDiarios. Zumal followback dah tau

      Delete
  6. chill Zumal..insyaallah, nnti ada la suri yang mengisi kekosongan tu..

    ReplyDelete
  7. Semoga berjaya dalam pencarian, untuk mengisi kekosongan itew...hihi

    ReplyDelete
  8. Insya Allah pasti ada yang sudi :)

    ReplyDelete
  9. as long as kite ade family kite da okey..

    ReplyDelete
  10. ada je yg sudi...x caya? tanya mak ayah...kejap je diorg boleh dpt kn ;-)

    ReplyDelete
  11. Salam Sejahtera.

    Jemput join pencarian bloglist April 2018

    : http://aerillhassan.blogspot.com/2018/03/pencarian-bloglist-april-2018-by.html

    ReplyDelete
  12. boleh la start mencari cinta tuuu..hheheh gud luckkkk :)

    ReplyDelete
  13. InsyaAllah..akan sampai jodoh untuk Zumal..

    ReplyDelete
  14. Kekosongan di hati mungkin perlu diisi dengan hati orang lain. hihih

    ReplyDelete
  15. In Shaa Allah..dah boleh start cari calon ni. Tak lama lagi dapat makan nasik minyakla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe entah la, nasi minyak ke, nasi tomato, nasi kerabu...

      Delete
  16. Zumal baru selesaikan satu tugas yang mulia ia itu menjaga seorang warga yang uzur. Pendapat saya, itu pun ada memberi kesan ke atas diri. Maka terasa kekosongan.

    ReplyDelete
  17. mulia nya Zumal jaga warga emas. :)

    ReplyDelete
  18. In Shaa Allah zumal.. kalau dah jodoh tak ke mana kan

    ReplyDelete
  19. Ramai rakan blogger yg support! ^^ jangan kosong2 lagi ya... >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Hana, Insha Allah tak kosong dah...

      Delete

loading...