MAKAN BULU

By Dunia Zumal - 7:11:00 pm


Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Hampa makan dak telur rebus? Kebanyakan kita makan betul tak? Hampa makan telur putih atau merah? Dari pemerhatian Zumal ada yang makan telur putih saja dan ada yang makan telur kuning saja.

Dulu tokwan pernah cerita macam ni, hampa makan putih tu macam hampa makan bulu ayam tau. Sebab tokwan tengok ada cucu dia makan telur putih saja dan buang telur kuning tu.

Zumal pulak makan semua. Bulu ayam dengan badan ayam pun Zumal makan. Cuma kulit telur je tak makan. Zumal tengok juga dari segi logik. Telur ayam tu kekadang ada yang dah nak jadi ayam, bahagian putih ja masih tak berubah, bahagian kuning atau merah tu dah jadi badan ayam. Jadi putih tu akan jadi bulu ayam la bila hampir nak menetas nanti.

Jadi hampa percaya ke hampa dah makan bulu ayam sejak kecik lagi. Entri ini sekadar dikongsi untuk menceriakan suasana je. Terima kasih kerana sudi membaca...

  • Share:

You Might Also Like

3 insan berbicara

  1. hihi, timm klau makan telur masin, mmg makan bulu (telur putih), yg merah memang asing bgi dekat mak..hehe..

    ReplyDelete

loading...