LAGU ABANG LORI - HARRY KHALIFAH

by - 2:13:00 pm

Lirik Lagu Abang Lori Tenonenonet – Harry Khalifah


Begini nasib jadi pemandu lori
kesana sini tiada yang menemani
harap kelindan semua tak dan
kuat membuta setiap masa di jalan
tenonenonet

ehhh bangunlah, tenonenonet
ehh diamlah, tenonenonet

Kadang di jalan, aku merasa bosan
buka radio, dengar satu rancangan
cerita seram, tentang bunian
tiba – tiba muncul bau wangi wangian

tenonenonet
ehh bangun daa seram daa
tenonenonet
ehh diam daa ngantuk daa

Tiba di simpang, aku merasa hairan
terlihat gadis, cantik manis rupawan
berjalan seorang, di tengah malam
terlintas berbagai di pikiran

Lemah gemalai dia membawa uncang
tertanya hati kemanakah tujuan
ku perlahankan laju, lihat cermin sisiku
adakah ia masih di situ
woooooooo..

*music…

Terlihat jelas ia senyum padaku
membuat hati ku jadi tak menentu
ku hentikan loriku, ku ajak bersamaku
siapa tau sehala tuju

Ingin ku tanya cik adik nak kemana
tapi ku ragu adakah ia nyata
ku beranikan diri, ku baca ayat kursi
dan aku pun terus bertanya

Awak mahu kemana
saya ingin kesana
sudikah abang hantar
boleh wahai cik abang

Buat apa kesana
saya menuju pulang
cukup sampai di simpang
saya jalan seorang

Sampai di simpang, aku terasa seram
di tengah hutan, kawasan perkuburan
panas pipiku, bagai di tampar auuuuww
rupanya si kelindan kejut suruh jalan

Klik SINI untuk dengar lagu ini di YouTube

You May Also Like

8 insan berbicara

  1. Tak sangka ada jugak lagu yang ditujukan pada abang lori eh. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu ni selalu Zumal dengar dalam radio Perlis je

      Delete
  2. hahaha...baru tahu pasal lagu nih

    ReplyDelete
  3. Ehh ada ekk hehe tapi rasa macam pernah dengar la

    ReplyDelete
  4. Abg2x lori mesti suka lagu ini. Lagu best. :D

    ReplyDelete