12 May 2017

KURMA HARGA BORONG DI PERLIS

KURMA HARGA BORONG DI PERLIS 


Bulan Ramadhan hanya tinggal beberapa hari lagi bakal menyusul. Dan tentu ada yang ingin berniaga sempena bulan mulia ini nanti. Bulan puasa yang kita rambang mata nak pilih ialah juadah berbuka puasa. Di setiap bazar Ramadan ada begitu ramai berniaga makanan kan? Anda nak berniaga apa?

Kurma. Kurma adalah menu wajib bagi umat Islam bila datangnya Ramadhan. Tahukah anda kawan zumal pada hari pertama jualan kurma di bazar Ramadan sehingga 4 angka. Dalam minggu pertama maintain 4 angka. Tak keluar modal banyak pun. Just untuk penuhkan 1 meja lipat je. Macam mana? Berminat untuk menjadi usahawan kurma?

Penat. Penat tu perkara biasa la kalau berniaga offline macam ni. Tapi hasilnya berbaloi. Buat duit raya. Di Perlis ini, ramai yang tidak tahu yang banyak pemborong kurma. Lokasi pemborong kurma untuk peniaga di Perlis ialah di Padang Besar. Sebelum anda sampai ke arked Padang Besar, ada deretan kedai sebaris 7E dan KFC ada lebih kurang 4 kedai menjual kurma di situ. Tapi anda perlu tawar menawar untuk harga yang ok. Zumal syorkan kedai Boon Hong dan Hock Seng. Dulu semasa berniaga zumal pun beli di situ. Selamat berniaga. 

6 comments:

  1. Asalam Zul..syukur puasa ramadhan dah nak dekat kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Alhamdulillah moga kita semua sempat menjalani ibadah bulan Ramadhan ini bersama

      Delete
  2. Wah!! Bestnya kalau boleh beli harga borong.. bukan nak buat niaga.. nak buat makan je.. hehehe

    ReplyDelete
  3. hehehe tak lama gi iklan YT akan kedengaran..
    sedap.. kurma ni elok sentiasa ada dalam rumah. simpanan.. bukan puasa saja =)

    ReplyDelete