15 Dec 2016

KENANGAN MENGUSIK JIWA



Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Tengah hari ni geng blogger utara duk sembang pasal zaman muda. Sebab apa ntah. Maybe sebab hangpa dapat adik baru join yer. Tetiba zumal pun teringat nak share pengalaman zumal masa baru masuk sekolah rendah dulu.  Tapi hangpa tau, 2,3 hari ni topik zumal kat pejabat pasal pakaian sekolah. Tau dak zumal ni pi sekolah dulu pakai seluar pendek. Kebiasan kita ni yang lahir dalam tahun 80an dan seterusnya dah tak jumpa bebudak sekolah kebangsaan pakai Camtu lain lha kalau sekolah jenis kebangsaan kan. Tadika pun tokwan sediakan pakaian macam tu. Sebabnya tokwan ingat sama macam zaman dia mengajar dulu. Cikgu zaman kolonial lha katakan. Pakaian zumal macam adek kat atas tu lha. Darjah 3 baru zumal pakai seluar panjang sebab ustaz tegur. Darjah 1 dan 2 tu cikgu zumal tak tegur maybe kebanyakan depa tu anak murid arwah tokwan yang kenal tokwan zumal tu bukan boleh ditegur. He he. Selamat bercuti sekolah adek2 sekalian. 

3 comments:

  1. owh...kenagan zaman sekolah...syahdu pula rasanya =)

    ReplyDelete
  2. Kenangan zaman sekolah mmg mengusik jiwa

    ReplyDelete