Booking.com

30 Mar 2016

RE RE SAKIT


Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua. Re Re kucing oren Zumal generasi ketiga. Baru-baru ni Re Re kurang selera makan. Ahad lepas Re Re tak pulang ke rumah. Sebab Re Re tak balik, tok pun muram ja. Re Re selalu tidur dalam bilik tok je kekadang bersama Tehchik.

Semalam Re Re balik dalam keadaan tak bermaya. Risau Zumal dengan tok. Tehchick sampai sekarang belum menonjolkan diri. Zumal rancang nak bawak Re Re ke Klinik Veterinar.

Pagi tadi basuh sangkar hamster nak letak Re Re. Nak letak dalam sangkar dia besar sangat sukar nak bawak dengan motor. Nasib Re Re slim je boleh muat dalam sangkar hamster.


Mujur Re Re tak nakal. Selamat sampai ke klinik dan selamat pulang. Dorang suspect Re Re kena jangkitan hawar. Re Re diberi ubat. Suhu badan Re Re 39℃. Re Re tak banyak songeh hari ni. Re Re memang mudah jaga. Zumal bagi mandi pun senang je. Doakan Re Re Zumal cepat sihat yer.

20 comments:

  1. Sejak menjak tak ada bela kucing ni, tak lama tak mandikan kucing.
    Moga Re Re cepat2 sihat.

    ReplyDelete
  2. kesian ReRe..moga cepat sembuh ya..walau tk sihat tetap comel...

    ReplyDelete
  3. Kesiannya ReRe. Moga ReRe cepat sembuh. Mudah2an tak ada apa yang seriuslah.

    ReplyDelete
  4. Siannyer Re Re. Semoga Re Re cepat sembuh yer. Haiwan ni kalau tak sihat, dia akan diam jekan. Tak pun Re Re rindu dekat Tehchick kot.

    ReplyDelete
  5. aloloo.. cepat sembuh Re Re..:)

    ReplyDelete
  6. hawaq kucing ni jaga2.. pastikan dia makan n minum.. klu x dia kana lemah

    ReplyDelete
  7. siannya re re, agaknya jingga kak ana dulu kena jangkitan ni juga kut zumal, cuma kak ana tak sempat nak bawa ke veterina ni.. :(

    ReplyDelete
  8. haiwan lagi mudah terkesan dgn cuaca skrg ni..kita yg manusia pun mudah naik suhu bdn kn.get well soon Re Re ")

    ReplyDelete
  9. hawar kucing ka..bagi dia minum ayaq nyok...pernah jugak bagi kucing fidah minum..lepas tu baik dah

    ReplyDelete
  10. bahaya tak hawar ni??boleh berjangkit kat kucing lain ke?biasa hawar ni kena kat ayam itik je..rupanya kucing pun boleh kena ye?

    ReplyDelete
  11. Comel betul rere. Muat pula dia masuk dalam sangkar hamster tu

    ReplyDelete
  12. comelnya..rumah pun kaler pink

    ReplyDelete
  13. Ala ciannya kena dok dalam cage hamster.. sib baik muat..hehehe Comey!

    ReplyDelete
  14. Kucin mummy pun ada yg tak sihat ni.. tgh musim gamaknya kot..

    ReplyDelete
  15. comel nya re re..
    rere dah sihat ke skg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Re dah sihat cuma paling sedih Teh Chik dah tak ada lagi...

      Delete
  16. sian nyer re re.... hrp2 skrg da sembuh

    ReplyDelete