Booking.com
Booking.com

26 Jan 2016

JADUAL KTM KOMUTER SEKTOR UTARA 2016


JADUAL KTM KOMUTER SEKTOR UTARA 2016

Jadual Waktu KTM Komuter Sektor Utara 2016
Jadual Tambang KTM Komuter
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sempena cuti CNY yang bakal menjelma tak lama lagi, hari nie Zumal kongsikan jadual terkini KTM Komuter Sektor Utara iaitu untuk Butterworth ke Padang Besar dan Padang Besar ke Butterworth. Tahun lepas ada perkhidmatan ETS. Sekarang perkhidmatan itu telah diganti dengan Komuter. Sama laju ja.

Apa yang menarik KTMB telah menambah bilangan perjalanan yang mana sebelum nie jika masa ETS dulu hanya 1 trip pagi dan 1 trip petang sahaja kini ianya ditambah lebih banyak untuk hujung minggu serta hari kelepasan am dan acara khas. Untuk anda yang nak berjalan-jalan tanpa jem pada musim perayaan, Komuter adalah pilihan terbaik.

Jadual terkini perjalanan KTM Komuter ini telah bermula sejak 17 Januari 2016. Semua secara kebetulan Zumal ke Stesen KTM Arau untuk semak jadual petang tadi. Ahad nanti Zumal nak ke Penang untuk bersama rakan Komuniti Blogger Utara di Wonderfood Museum Penang. Nantikan review kami yer. Sekian.

10 comments:

  1. Moga perjalanan menjadi lebih mudah.
    Boleh la jalan2 utara kalau macam ni

    ReplyDelete
  2. banyak rupanya trip ktm dari butterworth arau tetapi harga tiket bagaimana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok aRz dah masukkan jadual tambang kat atas. Sebelum nie ingat tambang sama je dengan ETS rupanya murah separuh dari tambang ETS, bas pun RM15.

      Delete
  3. senang la nak pergi padang besar..hehhe
    shoping skrit dkt sana/seluar jean

    ReplyDelete
  4. thanks zumal.. senang nak buat panduan...

    ReplyDelete
  5. komuter itu apa ya bang? kereta apikah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Kang Ajay, komuter itu kereta api...

      Delete
  6. Best kan zumal saya Pon dah naik dah komuter murah Pon murah...

    ReplyDelete
  7. Best kan zumal saya Pon dah naik dah komuter murah Pon murah...

    ReplyDelete