Booking.com
Booking.com

5 Dec 2015

SHOPPING DI ECO SUPERMARKET PERLIS

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sekarang nie musim kita semua berjimat-cermat kan??? Maklum la matawang kita jatuh merudum. Kos sara hidup makin meningkat. Justeru itu kita perlu bijak memilih dan bijak berbelanja.

ECO SUPERMARKET PERLIS


Pada 20 November 2015 lalu, sebuah pasaraya baru dibuka di Perlis. Pasaraya nie berkonsep Kedai 2 Ringgit nie dah lama ada kat negeri lain. Tapi kat Perlis baru la. Jadi sebagai orang perak Zumal pun terjah pada hari pertama ia dibuka.






Zumal sebenarnya tak beli apa-apa pun masa datang pada hari pertama dibuka. Sebab orang yang beratur kat kaunter mengalahkan orang nak beli tiket bola sepak. Betapa dahsyat penangan barang RM2.12 nie. (Termasuk GST) Ingatkan pada hari kedua orang dah reda sikit tapi Zumal terpaksa beratur selama 1 jam sebelum tiba giliran membuat bayaran.

Pasaraya nie dibuka ada baiknya untuk semua tapi bagi Zumal ianya persaingan yang sangat hebat. Jatuh sale I ok. Merudum. Bulan depan Giant pula. Fuh!!! Takpe la sekarang dah buat backup.

Lupa nak cerita lokasinya. Lokasi Pasaraya Eco nie di Jejawi bertentangan SMK Syed Sirajuddin. Masa operasi pula adalah 10.00 pagi ke 10.00 malam. Berbelanjalah dengan bijak.

13 comments:

  1. wah mcm best jer.. dkt da tu dgn tmpt Ahlam.. hehehe

    ReplyDelete
  2. mmg suka pergi eco supermarket...rambang mata

    ReplyDelete
  3. Diana pun suka masuk kedai RM2 ni...sebab barang dia kira murah....

    ReplyDelete
  4. mana gelas cheq order tu?wakaka

    ReplyDelete
  5. ohoiii ! sejam beratur nak bayar.. lamanya, lenguh berdiri...

    ReplyDelete
  6. Org mesia ni kn suka sale zumal ;-)

    ReplyDelete
  7. bestnya kedai ni ... kalau dekat nak juga pergi :)

    ReplyDelete
  8. dah semua rm2. klu sis pun wajib terjah ... heheheee

    ReplyDelete
  9. pernah pergi yang dekat alor setar. ada barang yang berbaloi bayar RM2.12 ada barang yang tak padan dijual RM2.12. kena pandai pilih dan tengok harga :)

    ReplyDelete
  10. memang berbaloi masuk kedai RM2 cenggini.. hewhew.. tak pernah tak sesak..

    ReplyDelete