Booking.com
Booking.com

3 Oct 2015

JEREBU KEMBALI DI PERLIS

Assalamualaikum, salam sejahtera dan selamat berhujung minggu buat semua. Hari ini sepatutnya hari kita bersama keluarga mungkin beridah dan berekreasi tapi nampak gayanya terpaksa membatalkan sagala perancangan tu. Kenapa? Tengok beberapa gambar yang Zumal shoot pukul 12.00 tengah hari tadi.

Perlis Jerebu

Perlis Jerebu
Perlis Jerebu
Dalam gambar menunjukkan Bukit Lagi yang menjadi latar belakang bandar Kangar yang kelihatan kabur akibat jerebu. Walaupun semalam Kangar hujan dari tengah hari hingga ke malam sepatutnya udara pada hari nie segar dan nyaman tapi sebaliknya berlaku.

Jadi, untuk mengelakkan berlaku masalah kesihatan elakkan berada di luar bangunan dan pakai la topeng muka.

23 comments:

  1. kat KL pon bertambah dasyat pulak hari ni....

    ReplyDelete
  2. asalam Zul x apa keselamatan dan kesihatan sangat penting lain kali ja ya..

    ReplyDelete
  3. keningau sekarang dah ok..sikit lah apapun akan ada lagi rasanya sebab kebakaran belukar still di sumatra

    ReplyDelete
  4. Disegamat dan batu pahat pun teruk..hujan yang turun tak beri kesan

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Semasa Zumal taip entri tu tak pasti berapa ipu kerana web apims tak boleh buka. Sekarang 85 ja

      Delete
  6. Salam singgah malam zumal...tak berapa elok buat aktiviti luar dengan keadaan jerebu mcm ni...harap keadaan jerebu akan semakin pulih...

    ReplyDelete
  7. Salam singgah malam zumal...kurangkan aktiviti kat luar untuk kesihatan kita..

    ReplyDelete
  8. Betul, musim jerebu macam ni elok kurangkan aktiviti luar. Jaga kesihatan =)

    ReplyDelete
  9. dugaan betul untuk Malaysia.. semoga semua elok2 saja..
    minom air kena banyak..

    ReplyDelete
  10. tempat husna merbok pon kuat hari ni.. bukak je sliding door tgh hari td terus prasan berjerebu.. jelas gila..haishh..

    ReplyDelete
  11. memang pun, semalam kami ingat nak picnic dengan kawan2 sekali jerebu punya teruk. picnic dalam rumah je boleh

    ReplyDelete
  12. pi kerja memang pakai face mask.. kalau tak memang tekak, mata problem

    ReplyDelete
  13. Tebalnya... Semoga masalah nie dapat diselesaikan dgn segera... In shaa Allah.

    ReplyDelete
  14. kena jaga kesihatan Zumal. Jangan dok kat luar lama-lama

    ReplyDelete
  15. kesian kita kan. negara lain bakar, kita yang kena

    ReplyDelete
  16. Eyda hari sabtu keluar lagi.. hari Ahad sampai hari nih, malas nak ke mana2..

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah kat sini dah terang smlm ujan

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah , beberapa hari ni hujan tapi masih ada jerebu wpun tak teruk ...

    ReplyDelete
  19. skrg jerebu dah kurang kan...pagi nk ke opis matahari kuar cantik je

    ReplyDelete
  20. frust sbb pegi Surabaya dan Yogja hari tu x de JEREBU langsung...langit biru

    ReplyDelete