21 Sep 2015

UCAPAN HARI RAYA KORBAN


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Hari nie dah Isnin, Khamis nie kita bakal menyambut Hari Raya Aidiladha. Kepada yang balik kampung tu hati-hati memandu yer. Hari nie Zumal nak kongsikan ucapan Raya Korban yang sentiasa kita gunakan dari dulu. Ucapan yang tak luput ditelan zaman...

Pergi ke masjid bersama bapa,
Diajak bersama rakan dan taulan,
Selamat hari raya Aidil Adha,
Salah dan silap harap dimaafkan

Berhati-hati dijalan raya,
Biar lambat asalkan selamat,
Selamat Hari Raya Aidil Adha,
Kepada semua Muslimin & Muslimat

budak-budak main dilaman,
jaga-jaga main mercun;
seri singgah rumah tuan,
minta sikit daging korban.

Indah langit kerana awan,
Indah laut kerana kebiruan,
Indah Aidilfitri kerana kemaafan,
Indah Aidiladha kerana pengorbanan,
Selamat Hari Raya Aidiladha!

Bila ayam dah tak selera makan,
kambing pula resah,
lembu pura2 buat gila,
unta jer nampak cool,
tu tandanya raya korban dah dekat.
SELAMAT HARI RAYA KORBAN

Takbir raya mula bergema,
Ayam itik terus menghilang,
Lembu dan kambing menjadi korban,
Khinzir tersenyum, nasib baik x masuk Islam.
SELAMAT HARI RAYA KORBAN

21 comments:

  1. Salam singgah petang zumal... Salam AidiladhaAidiladha buat zumal...

    ReplyDelete
  2. selamat sambut aidil adha zumal
    bermaafan kita agar silaturahim kekal
    tanpa gundah tiada sesal
    berkorban ibadah yang muakad diamal..

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya Korban juga buat zumal sekeluarga

    ReplyDelete
  4. pantun akhir tu buat Etuza tersenyum..Selamat Hari raya Korban Zulmal...dan keluarga ya

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari Raya Aidiladha buat Zumal sekeluarga.
    Selamat bercuti dan jgn makan daging berlebihan pula ya! :)

    p/s: website BM @ www.dammahumnib.com

    ReplyDelete
  6. selamat menyambut Aidil Adha zumal dan tok..

    ReplyDelete
  7. Selamat menyambut Hari Raya AidilAdha..Zumal

    ReplyDelete
  8. selamat menyambut hari raya haji bro Zu Mal..


    Jumpa lagi dan salam singgah dari penulis blog Hero Borneo

    ReplyDelete
  9. heee.. selamat hari raya aidil adha untuk zumal dan tok ~

    ReplyDelete
  10. Yang last tu klakar. Khinzir tersenyum, nasib tak masuk islam. Peh.

    ReplyDelete
  11. wahhh berpantun bagai..macam raya posa lak gayanya kan..hehehhe apa2 pun mummy & the geng ucapkan Selamat Hari Raya Haji.... :D

    ReplyDelete
  12. Selamat menyambut hari raya aidil adha... semoga Allah sentiasa memberkati kehidupan kita semua... aamiin.

    ReplyDelete
  13. Sengih-sengih akak baca entri ni. Selamat Hari Raya Qurban!

    ReplyDelete
  14. Pantun hari raya aidiladha...lucu...hihi

    ReplyDelete
  15. Berpantun lah pulak kita yer..... Salam Aiduladha dari Bunda...

    ReplyDelete
  16. Macam skrip Pak Abu... Salam Aidiladha Bunda ^-^

    ReplyDelete
  17. Selamat hari raya korban
    Salah & silap harap maafkan :)

    ReplyDelete