12 Sep 2015

SALAM SANTAI

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Selamat berhujung minggu bersama keluarga tercinta. Celik je mata pagi nie apa yang korang fikir yer? Adakah keputusan pilihanraya Singapura semalam atau keputusan perlawanan bola sepak antara JDT 2 dan Kedah? Apa pun korang fikirkan yang paling penting bersyukurlah kerana korang masih diberikan kesempatan untuk terus bernafas pagi ini...

Alhamdulillah Zumal pun sangat bersyukur kerana diberikan kesihatan yang baik dan dapat meneruskan perjuangan hidup seterusnya. Moga Zumal kembali seperti sedia kala dan berpeluang mencari rezeki yang halal buat keluarga. Insha Allah.

Rutin kebiasaan untuk Zumal di pagi hujung minggu adalah pergi ke pasar tani. Beli stok makanan sekadar termampu atau bagi memenuhi menu minggu hadapan. 

Rasanya Zumal nak beli telur ayam dan ayam jer. Mungkin ada sedikit sayuran. Sekarang nie Zumal mula biasakan makan sekali sahaja makanan berat pada siang hari dan pada malamnya dinner bersama telur rebus. Sihat ke menu camtu??? Insha Allah.


13 comments:

  1. sedaptu kenyang juga semalaman,,,

    ReplyDelete
  2. lau mkn telur2 rebus for diet ni..diet atkins namanya hehe
    whatever it is semoga maju jaya ahaks

    ReplyDelete
  3. Salam singgah hujung minggu zumal.. Salam santai juga...Diana pun suka makan telur rebus ni...Ingat masa zaman sekolah menengah tinggal kat asrama... asal pagi sarapan mesti ada telur rebus sebiji... hihi

    ReplyDelete
  4. moga usaha zumal terus membuahkan hasil..

    ReplyDelete
  5. Selamat berhujung minggu dan selamat bertelur rebus he he

    ReplyDelete
  6. Kak yan suka telur rebus separuh masak...letak kicap..

    ReplyDelete
  7. mlm tak perlu mkn beriya zumal..asal leh tarik selimut dah le heeee

    ReplyDelete
  8. CP pun suka makan telur rebus macam tu. Harap Zumal sentiasa sihat. Nanti boleh join aktiviti geng #bloggerutara.

    ReplyDelete
  9. sedap apa telur rebus.. janji ada omega

    ReplyDelete
  10. no i dun think so
    even though you reduce input now like from 2.4k calories to 2.0k calories per day for a month
    you might have slight reduction of body weight but body weight will gone up if you do not exercise and go back to 2.4k calories per day...this is called re bounce which happens to many people who fail to reduce weight
    breakfast can be light but nutritious
    lunch could be heavy a bit to provide us the energy
    dinner- 80% full is enough

    ReplyDelete
  11. mkn ini je?kentut bucuk tau...hik3

    ReplyDelete
  12. Kita mlm.xleh nak mkan sikit suami balik keje malam pukul 8.30 mkn nasi lagi...

    ReplyDelete