23 Sep 2015

ESOK RAYA!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Kita jumpa lagi dalam siaran kali nie. Bila nak raya, pastinya busy. Zumal pun busy juga pagi tadi. Ingatkan nak cuti je tapi pabila mata hanya nampak $$$ jadi Zumal pun buka juga kiosk tengah hari.

Minggu lepas terkejut juga bila banjir melanda Perlis. Banjir tu kiranya start 16 September pada hari Malaysia tu. Gambarnya ada Zumal kongsikan dalam siaran INI

Perlis mudah sangat banjir. Takut juga jadi sebesar tahun 2010 dan 2011 dulu. Lebih sadis jika raya dalam banjir. Minta dijauhkan la.

Nak cerita kat korang semasa Zumal duk agak banjir macam dah reda tu, sampai masa nak pergi solat Jumaat tetiba kawasan Zumal dah dikepung oleh banjir. Menyelam juga la motor Zumal sebelum sampai masjid. Nasib la antibodi motor tu kuat lagi. Kalau tak nangis la sorang-sorang kat situ. Dalam fikiran rasa macam banjir nie nak naik lagi. 

Nampak macam cetek je, tapi dek sebab pengalaman ada yang dalam. Jalan raya tu rendah sebelah bahu jalan



Walaubagaimanapun, Zumal bersyukur kerana banjir dah pulih sepenuhnya. Budak-budak ja suka main banjir nie. Zumal takut lintah. Kikikiki. Sekian.

Selamat Hari Raya Aidiladha...

6 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidiladha Zumal

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Mujur nak raya ni air dah surut.

    ReplyDelete
  3. Salam aidil adha buat Zumal juga dari kak ana :)

    ReplyDelete
  4. bkn takut zumal , geli geleman bila nampak tau ...

    ReplyDelete