Booking.com
Booking.com

13 Sep 2015

CARA ATASI BAU KETIAK


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Bau ketiak atau badan berbau adalah masalah besar buat kita semua. Kenapa? Ia menyebabkan kita hilang keyakinan untuk berhadapan dengan masyarakat. Ia juga mungkin dapat memberi impak kepada hubungan kita bersama pasangan atau pun rakan taulan. Bau busuk pasti semua orang tak nak dekat. Korang ada masalah ketiak berbau atau badan berbau? Adakah korang ingin atasi bau bau ketiak? 

Hari ini Zumal nak kongsikan cara untuk atasi bau ketiak. Paling senang nak faham ialah cara hilangkan bau busuk ketiak. Negara kita sebuah negara beriklim khatulistiwa yang sentiasa panas, pastinya badan kita mudah mengeluarkan peluh. Bila peluh sudah pasti ia menyumbangkan kepada bau badan. Paling ketara ialah ketiak.

Cara paling mudah untuk hilangkan bau ketiak kenalah selalu mandi. Tapi larat ke nak mandi selalu? Lagi pun kekadang tu kita dalam masa bekerja. Jadi bagi korang yang punyai masalah bau ketiak nie, cubalah gunakan deodorant. Deodorant nie banyak pilihan dalam pasaran Malaysia. 

Pada pagi ini Zumal nak kongsikan ada produk deodorant yang paling hebat di dalam pasaran. Kenapa hebat? Ia hebat kerana bau wangi deodorant itu boleh bertahan sehingga 48 jam walaupun korang mandi. Ketiak korang akan kekal wangi. 

Tahukah bahawa kebanyakkan produk deodorant di pasaran mengandungi alkohol. Bila ada alkohol pastinyan ianya haram. Selain itu ada produk deodorant dalam pasaran mengandungi lemak haiwan dan juga uri khinzir. Usahlah terpedaya lagi. Kini Zumal syorkan korang berubah kepada Deodorant and Antiperspirant Roll-on.


Deodorant and Antiperspirant Roll-on didatangkan dalam botol 100ml. Selain produk ini halal dan tahan wangi sehingga 48 jam, satu botol deodorant ini dapat bertahan sehingga 6 bulan penggunaan. Pastinya ia menjimatkan wang korang kan???

Selain itu deodorant ini juga tidak mempunyai bahan pemutih serta tidak meninggalkan kesan putih pada baju seperti produk deodorant lain dalam pasaran. Ia juga mengandungi Lichen Plus yang dapat mencegah bakteria.

Paling penting apa yang korang patut tahu produk nie ada jaminan wang korang akan dikembalikan jika korang tak berpuas hati dengan kualitinya. Jadi perlukah korang takut untuk mencubanya? 

Bagaimana? Korang ingin mencubanya? Jangan risau harganya amat berpatutan dan mampu dimiliki semua. Ia juga berbaloi untuk wang korang. Setahun beli 2 je. Jenama lain sebulan sekali kena beli. Apa tunggu lagi, WhatsApp or SMS 0125747869 untuk order. 

24 comments:

  1. DEODORANT YG JADI PILIHAN NI...

    ReplyDelete
  2. kadang2 bau badan ni sebab badan banyak toksin. so, kena detoks. :)

    ReplyDelete
  3. mandi guna daun limau purut pon ok zumal. hehehe

    ReplyDelete
  4. bab mandi selalu memang wajiblah kan, satu produk yang bagus juga perlu zumal seperti produk di atas untuk mengekalkan kesegaran badan kita :)

    ReplyDelete
  5. Nak pilih deodaront pun kena hati-hati..

    ReplyDelete
  6. salam singgah petang zumal....menarik ni....

    ReplyDelete
  7. rasanya nak cuba..hehehe ..ialah kan tak sedap bila ada Ket..aroumanya..

    ReplyDelete
  8. Berbaloi tu setahun 2 botol je pakai. Makan alfalfa pun boleh bant detoks kurangkan bau badan juga

    ReplyDelete
  9. wah... skrg ni mcm2 produk kan.... kena pndai pilih yang berkualiti la....

    ReplyDelete
  10. dah pakai tetapi tidak sesuai dgn kulit saya..

    ReplyDelete
  11. akak pon dulu pakai deodarant amway ni..tapi loni tukar ke rexona pulak

    ReplyDelete