Booking.com

10 Aug 2015

SAYANG BUKAN TAK SAYANG

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Kalau korang nak tahu antara sifat semula jadi yang ada pada Zumal adalah mudah rasa sayang dan mudah jatuh tangga hati. Sayang kat sapa? Sayang semua. Semua yang Zumal miliki sebab tu rumah semak sebab semuanya sayang nak buang. Haha. Eh double meaning or many meaning. Mana ada. Gossip je tu. Zumal sayang kucing Zumal. Semua 12 ekor.





                           


Tapi kerana Teh nak beranak lagi, Zumal terpaksa mengambil keputusan untuk beri anak-anak kucing yang ada kepada mereka yang berminat. 8 ekor terpaksa untuk dilepaskan.

Bukan tak sayang tapi sangat sayang. Tapi kerana terpaksa Zumal relakan. Sayu je tengok mereka mengiau tengok Zumal. Rasa macam nak nangis. Anak-anakku moga kau bahagia bersama tuan baru. 

16 comments:

  1. Subhanallah comel sungguh la anak-anak kucing ni Zumal. Saya pun pernah bela 7 ekor kucing zaman sekolah dulu. InsyaAllah mereka faham niat Zumal tu, asalkan jangan kita buang merata. Moga tuan baru mereka sayang mereka macam Zumal sayang juga :)

    ReplyDelete
  2. comel kucing kesayangan zumal...insyaAllah tuan baru mrk sebaik zumal juga...

    ReplyDelete
  3. tryla mndulkan kcg betina tu zumal.
    utk kebaikan deme juga
    Pelan2..

    kucing yg zumal pgg tu serupa mcm kucing umh sewa yui =)

    ReplyDelete
  4. Bersih bersih mulus semua kucing zumal..mandikan selalu ye..

    ReplyDelete
  5. Kucing zumal..kucing kacuk ke. Kembang2 ekor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zumal bagi mereka pilih pasangan sendiri

      Delete
  6. CP boleh bela 3 ekor je dalam satu masa sebab tinggal rumah taman ni susah nak bela banyak-banyak,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam,
      dalam #bloggerutara ramai betoi pemniat kucing kan3 :)

      Delete
  7. Assalam zumal,
    haaaaaaaaaa
    part nak lepaskan tu yang berat kan3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Sha, memang sangat berat...

      Delete
  8. lelaki suka kucing mmg seorang yg penyayang...semoga 8 ekor kucing bahagia bersama tuan baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe ye ke JM... Berjaya lepas 3 ekor je JM

      Delete
  9. comelnya.. semoga semua kucing tuh mendapat tuan baru yang baik macam Zumal..

    ReplyDelete
  10. Comelnya ank kucing tu.. yg oren ekin suka la

    ReplyDelete