Booking.com

7 Aug 2015

PULAU REUNION

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Tepat jam 2.00 pagi 6 Ogos 2015, PM telah buat sidang media tergempar tentang penemuan serpihan pesawat yang dijumpai di Pulau Reunion sah milik MH370. 
Kawasan bertanda adalah lokasi Pulau Reunion

Pulau Reunion ini adalah milik negara Perancis terletak di luar pantai Madagascar dan berdekatan dengan pulau peranginan terkenal iaitu Mauritius kira-kira 200km. Pulau Reunion terletak kira-kira 4000 km dari tempat usaha mencari MH370. 

Pulau Reunion berkeluasan hanya 2511km persegi dan hasil utama pulau ini adalah pertanian dan gula. Populasi penduduknya lebih kurang 844 944 orang. 

Pemandangan Pulau Reunion amat indah dan sesuai untuk mereka yang menyukai alam sekitar. 







Semoga perkongsian Zumal dapat memberi sedikit info tentang Pulau Reunion. Terima kasih kerana sudi membaca.

17 comments:

  1. Pulau tu tak pernah dengar sebelum ni ..

    ReplyDelete
  2. sama lak entri kita hari ni zumal, kongsi2 info kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, yeke Ana? Jap lagi Zumal singgah :))

      Delete
  3. pulau yg ombaknya ganas dan byk ikan jerung katanya ..

    ReplyDelete
  4. serious terkejut dengar pasal pulau reunion. x pernah dengar pun.

    ReplyDelete
  5. suddenly the island becomes famous because of this
    free promotion and publicity :D

    ReplyDelete
  6. pulau ni nmpak indah... tapi ombak dia dasyak kot...

    ReplyDelete
  7. Macam dekat dengan Diego garcia

    ReplyDelete
  8. mcm2 spekulasi timbul kan...tapi yg menjadi persoalannya...adakah barnag yg ditemui itu....telah dismantle atau original ...

    ReplyDelete
  9. cantik pulau ni..kalau tak kerana MH370 pasti orang tak akan ambil tahu

    ReplyDelete
  10. Pulaunya cantik..tp pengumuman tuh cepat sangat...

    ReplyDelete
  11. Cantik pulau ni. Memang sesuai sangat bagi yang suka keindahan alam sekitar.

    ReplyDelete