16 Aug 2015

PERGI MASJID TAPI...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Walau di mana jua berada kita kenalah berhati-hati. Di rumah, jalan raya, masjid pun ada bahaya tertentu. Baru-baru nie pada 12 Ogos 2015, cctv Masjid Jamek Taman Perling telah merakam seorang sukpek sedang mengumpil kereta. Sebagai langkah berhati-hati janganlah bawa barang berharga semasa pergi masjid atau jangan tinggal barang berharga semasa parking dalam masa yang lama. Misalnya ketika pergi Solat Jumaat, kerja dan shopping. Hati-hati yer.

27 comments:

  1. ish3x...mcm2 skrg ni.. org pegi masjid buat pahala tapi... ermm.. kenalah slalu hati2..

    ReplyDelete
  2. JENAYAH BOLEH BERLAKU XKIRA DI MANA TEMPATNYA...SENTIASA BERHATI-HATI.

    ReplyDelete
  3. wuuu sekarang mmg bahaya la. mcm ritu kononnya nak berbelanja kejap je.. xbwk handbag. skali kete kene ngumpil. abes smua hilang. nasib bawak beg duit n handpone. cuma second hp dan lain2 hilang la.. huu

    ReplyDelete
  4. salam singgah hujung minggu zumal....Diana paling takut nak tinggalkan barang berharga dalam kereta sebab zaman sekarang ni mcm2 boleh terjadi..

    ReplyDelete
  5. orang macam ni kalau dapat belasah dulu baru bagi kat polis. Pakai kopiah tapi perangai teruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam uols,
      kaaaaaaaannnnnn
      mencuri tu dah satu bab
      yang berlakon berkopiah segala tu
      ish3
      memainkan agama
      masyaAllah

      Delete
  6. Macam2.Kalau kena tangkap,taktaula.

    ReplyDelete
  7. Macam ni punya org pon ada jugak ..

    ReplyDelete
  8. alamak.. tempat baik2 pun mau buat jahat kaaa bro..

    ReplyDelete
  9. Dekat masjid pun sanggup buat macam ni...malu nya sapa jadi anak dia ni..

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. pakai kopiah tu berlakon jer, sebab waktu solat kann

      Delete
  11. pergi masjdi TAPI ada udang di sebalik mee

    ReplyDelete
  12. pergi masjid tapi ADA UDANG D SEBALIK mee

    ReplyDelete
  13. amboi p.cik siap berkopiah tp lain plak kerjanya ye..-..-

    ReplyDelete
  14. hmm need to take note of this

    ReplyDelete
  15. macam2 org ini ambik kesempatan time org sibuk sembayang

    ReplyDelete
  16. macam2 cara org loni nak kerja senang..banyak2 kerja ada, kerja mencuri jg jd pilihan

    ReplyDelete
  17. macam-macam orang sekarang nih.. member dulu pernah kena kat KL, masa sembahyang Jumaat.. abis laptop ngan external hardisk dia.. dia kata abis laa gambar anak2 dia semua..

    ReplyDelete
  18. Macam macam ada sekarang ni. Yang tak bestnya benda-benda macam ni akan memberi persepsi buruk pada orang berkopiah yang lain khususnya dan orang-orang Islam amnya...

    ReplyDelete
  19. iskh3...dlm kwsn masjid pon jd keja no

    ReplyDelete
  20. Macam2 cara manusia skrg..memang kena berhati2 selalu..

    ReplyDelete