Booking.com
Booking.com

11 Aug 2015

BELA IKAN ATAU JENTIK-JENTIK



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Masih ingat SUKMA 2014? Ya SUKMA Perlis yang pernah mencetuskan kontroversi. Paling kontroversi adalah kolam renangnya. Mana tidaknya, seminggu nak SUKMA pun belum siap sepenuhnya. Sebenarnya memang tak siap sampai kesudah. Tapi tetap digunakan semasa SUKMA 2014. 

Setelah setahun lebih acara SUKMA 2014 berlalu, Pusat Akuatik Kompleks Sukan Tuanku Syed Putra kini cetus lagi kontroversi. Tapi bukan pasal bumbung ja. 




Projek bernilai RM 70 juta kini bagaikan pelaburan sia-sia. Kolam berkeladak, berlumut, kotor dan jadi sarang jentik-jentik. Inilah yang berlaku. Pusat Akuatik ini tidak lagi diselenggara.

Sepatutnya ia boleh dijadikan aset berharga untuk event-event besar masa depan tapi tengoklah keadaannya kini. Kalau nak pulihkan kembali sudah tentu kena suntikkan modal lagi.

Apa nasib seterusnya? Sama-samalah kita tengok hasilnya nanti setelah YB KJ mula bersuara semalam.

25 comments:

  1. projek juta2 tersadai begitu saja xdisudahkan ya...bahaya kalau dibiarkan kolam renang xdiselenggara n jadi tempat pembiakan nyamuk...aedes mmg suka tempat gini...nanti satu perelis kena denggi...moga dijauhi Allah segala musibah yg xdiingini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zumal mangsa pertama kot sebab rumah dekat stadium...

      Delete
  2. kena KJ bersuara baru nak buat kot..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Rugi je kan, derma anak yatim pun xpe duit tu...

      Delete
  4. eee kolam tu kotornya... nampak sgt tak guna kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas SUKMA memang terus tinggal je Ina...

      Delete
  5. Salam singgah sini zumal....sayangnya boleh jadi macam ni....

    ReplyDelete
  6. Betul tu zumal..kalau nak dihidupkan kembali..kena suntikan modal lagi...tapi bila dah cantik..jangan pula pisang berbuah 2 kali kan..huhu

    ReplyDelete
  7. Syg betoi...xmau wat maintenance elok2..klau duk maintain mesti elok..pastu open for public..kalau kata rm5 sorg pun ok paa...dpt gak generate income

    ReplyDelete
  8. alaaaa... sayangggnya...!!
    dan bahaya lah kalau dah berjentik-jentik segala tu... :(


    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    ReplyDelete
  9. OMG..sayangnya..harap2 ada pihak berkenaan ambik tindakan..

    ReplyDelete
  10. Dah dapat duit mula lah tinggal

    ReplyDelete
  11. ya Allah apa dah jadi...ni ke kolam 70juta tu..giler kut
    membazir je lah...#gerampulakkitatengok

    ReplyDelete
  12. Semoga ada pihak yang akan bertanggungjawab. Sayang pulak bila dah invest berjuta-juta tapi tidak boleh dimanafaatkan.

    Majulah sukan untuk negara :)

    ReplyDelete
  13. oh no :(
    such a sad thing our money wasted in this way...
    the authority should do something with it

    ReplyDelete
  14. Assalam zumal,
    nak riak sekejap
    hasil penyudahnya ish3

    ReplyDelete
  15. depa nk buat kolam ikan tu...boleh pakat p ambik free

    ReplyDelete
  16. bagi je org awam masuk tapi kenakan bayaran . bayaran tu blh la utk perbaiki mana yg perlu ... gomen ada je rm sebenarnya ...

    ReplyDelete
  17. Pergh!!!pembaziran betol..x patut..

    ReplyDelete
  18. projek hangat2 taik ayam.. membazir je..
    betul kata Zumal.. patutnya bleh jadi tmpt event2 besar.. dah rugi..
    isk.. kolam tu xleh ke buang airnya.. dah brtakung gitu nk buat apa..

    ReplyDelete
  19. ish ish ish..kenapa lah jadi mcm ni...kenapa x di selengara dgn baik...pembaziran tu

    ReplyDelete
  20. ishh dah jadi membazir tuh.. sepatutnya ianya boleh digunakan untuk orang belajar berenang atau apa saja berkaitan dengan sukan air nih..

    ReplyDelete