14 Jul 2015

TIPS MASAK RENDANG CARA MUDAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari Zumal nak share pasal tips masakan? Boleh percaya ke? Zumal kan poyo jer selalunya. 

Hari nie Zumal memang betul-betul nak share tips untuk korang masak rendang cara mudah. Memang mudah tau. Caranya ialah gunakan Pes Rendang Salwa.

Cara penyediaannya perapkan ayam atau daging sehingga 2kg bersama pes rendang selama 40 minit. Kemudian masukkan ke dalam periuk dengan api yang sederhana. Korang hanya perlu tambah daun kunyit dan daun limau purut. Kacau sehingga rata, kemudian masukkan air sebanyak 250 ml. Kacau lagi sehingga rata sehingga daging atau ayam empuk. Siap untuk dihidangkan. Boleh la korang makan bersama ketupat atau lemang.

Ini sahaja tips masak rendang cara mudah. Kat mana nak dapat pes ini? Carilah di bazaar hari raya berdekatan korang atau agro bazaar atau di pasaraya terkemuka. Selamat mencuba...

Diperbuat untuk
Organic Gain Sdn Bhd (532152-A)
No. 17-2-1, Jalan Medan Pusat Bandar 4A, Seksyen 9,
Bandar Baru Bangi, Selangor Darul Ehsan
Tel: 03-89222020 Fax: 03-89223030
Email: salwafoodproducts@gmail.com


6 comments:

  1. Memang mudah betoi dah ni... kalau dok rasa macam payah lagi memang mengada-ngada la kan kehkeh...

    ReplyDelete
  2. bagus ni zumal..mudah dan cepat...

    ReplyDelete
  3. mudahnyaaa.. bole try ni. dahnya nadya xreti msk rendang ni..huhu

    #lamanya xsinggah blog ni. ekceli thanks bg kad raya..walaupon nadya da jarang layan blog.. still ingt kite ekk..hehehe thanks again ;)

    ReplyDelete
  4. Memang mudah sangat ni. Alasan tak masak lagi tak tau la

    ReplyDelete
  5. senang keje da skg ni kan
    takyah nak pening2 da

    ReplyDelete
  6. Nice sharing.. kena cari nie.. Senang nak memasak..

    ReplyDelete