11 Jul 2015

TERJAH PASAR TANI HARI RAYA


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie Zumal dengan semangatnya pergi pasar tani di awal pagi. Tak la awal sangat dalam pukul 10 menanti hujan berhenti. Pasar tani nie dalam kawasan perumahan Zumal sahaja. Selain tu hari nie dah bermula jualan hari raya dekat situ. Zumal bila dah terlalu rambang mata tengok macam-macam ada bukannya dapat beli barang pun. Terus blur. Nak cari durian sebenarnya sebab tok request nak makan. Tapi sayangnya tak ada pula orang jual durian. Zumal terjumpa pula kaunter bayaran zakat fitrah, Alhamdulillah dah jelaskan hari nie. Lain dicari, lain yang jumpa. Zumal hanya bawa balik santan je tadi.

Bagi korang yang balik kampung di Perlis boleh la terjah Bazaar Hari Raya bermula hari nie sehingga malam raya di tapak Pasar Tani Mega Taman Sena Indah jualan Pasar Tani Khas Aidilfitri akan diadakan di tapak pasar tani pada hari Rabu dan Khamis ini. Semoga memudahkan korang bershopping nanti. 


13 comments:

  1. Dapat tak duriannya tu zumal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum lagi Yan. Kejap lagi Zumal nak cari lagi...

      Delete
  2. Kesian tok..wah zumal beli santan...nak masak apa petang ni..

    ReplyDelete
  3. Hopefully nanti dapatlah durian tu, sian tok ngidam nak durian :)

    Jom Terjah: KISAH SEDIH DI HARI RAYA PERTAMA


    ReplyDelete
  4. siap ada yang khas lagi haaaa

    ReplyDelete
  5. wahh.. hebat pasar tani ni. ada jual mcm2

    ReplyDelete
  6. Santan sampai dulu dari durian.. Hehe

    ReplyDelete
  7. tok mengidam nak mkn pengat durian

    ReplyDelete
  8. Xpe.. memula jumpa santan dulu.. nanti jumpa durian pula..

    ReplyDelete
  9. Nanti cari durian dekat tmpt lain ye:)

    ReplyDelete
  10. mesti ada jualan kuih raya murah2 kan

    ReplyDelete