10 Jul 2015

CARI TARIKH LAHIR IKUT TAHUN HIJRAH

Assalamualaikum dan salam Jumaat semua. Semasa korang baca entri nie maybe Zumal tengah busy shopping. Cari stok barang berniaga. Alhamdulillah ada rezeki Zumal dalam dunia perniagaan nie.

Dalam jam 5.00 pagi sewaktu entri nie ditaip Zumal terbaca entri di blog Sayidah tentang ketahui tarikh lahir anda mengikut kalender Islam. Memang menarik entri nie dan sangat berguna. Sebagai orang Islam wajar kita ambil tahu tarikh lahir kita dalam bulan Islam. Terima kasih atas perkongsian Sayidah. Dapat je link terus Zumal semak tarikh lahir Zumal.

Kalau ikut kalender Islam, Zumal dah pun 32 tahun yer. Tua dah rasanya. Korang nak semak juga? Jom terjah link INI. Semoga perkongsian ini dapat memberi info buat korang semua.

12 comments:

  1. Betul2. hihi. bukan tua la DZ , tapi dewasa. hahaha (ayat sedap hati)

    ReplyDelete
  2. 32 bg lelaki muda lg...x tua sgt aih

    ReplyDelete
  3. saya dah tahu dah tarikh lahir ikut tahun hijriah... sebab kebetulan jumpa tarikh besday saya dalam terjemahan alquran (bahagian kulit). tarikh saya lahir, terjemahan quran tu diterbitkan, sama tarikh, sama tahun. dan kat situ, dah ada siap tarikh untuk masihi dan hijriah.. :)

    ReplyDelete
  4. baru 32 tahun? muda lagiiiiiii

    ReplyDelete
  5. Cik mimie hari isnin 5 Rabiulakhir 1411H :)

    ReplyDelete
  6. Eh..Eh.. Muda setahun jer dari sha.. hehehe

    ReplyDelete