Booking.com
Booking.com

6 Jul 2015

#Cabaran20Hari TETAMU RAYA PALING DITUNGGU-TUNGGU ZUMAL

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie dah memasuki hari ke 10 #Cabaran20Hari. Hari nie Zumal nak kongsikan rahsia besar tau. Korang yang baca kena janji jangan bocorkan rahsia ini pada orang lain ok.  Tajuk hari nie adalah tetamu raya paling ditunggu-tunggu. 

Zumal tinggal bersama tok wan dan tok di kampung. Raya adalah hari yang dinanti Zumal dengan penuh harapan. Setiap kali raya Zumal akan nantikan keluarga Zumal pulang beraya bersama di kampung. Macam tu juga harapan tok wan agar anak-anak semuanya pulang berhari raya.

Kalau ayah dan mama Zumal tak balik raya, mesti berlinang air mata Zumal menangis. Tapi ayah dan mama tu Zumal tahu setiap tahun utamakan kampung di Muar dahulu. 

Selain tu, tetamu yang Zumal harap mereka pulang berhari raya adalah Pak Cik dan Mak Cik yang tinggal di Kelantan. Kenapa? Mak Cik Zumal suka sangat pada budak2 kerana Mak Cik tiada anak kecuali anak tirinya. Paling best Mak Cik selalu bagi duit raya dalam jumlah yang sangat banyak. Zumal pun budak2 lagi, pasal duit raya memang dinantikan la...

12 comments:

  1. zumal budak-budak lagi? semoga hari raya ini zumal akan berada dipangkuan keluarga tersayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tua pun. Ini kisah raya masa masih belajar dulu Arz...

      Delete
  2. masa budak2 kenangan pun yg indah2 saja...tiada rasa pahitnya.

    ReplyDelete
  3. Rindu kan raya zaman kecik2 dulu.. hehe..

    ReplyDelete
  4. mesti sedihhhhh je sampai rasa nak merajuk bila parents tak datang raya pertama tu kan

    #BloggerUtara

    ReplyDelete
  5. zmn kanak2 mmg zmn yg palig best bila raya . sekrg sis dah x kesah dgn raya ...

    ReplyDelete
  6. Hari raya = hari berkumpul keluarga taulan

    ReplyDelete
  7. Raya paling best jadi budak2.. rasa nak jadi budak2 balik je raya hehee

    ReplyDelete
  8. betul tuh.. zaman raya yang paling best adalam masa kita bebudak.. kumpul duit raya..

    ReplyDelete
  9. nak jadi budak2 rasa hihihi

    ReplyDelete
  10. Cik mimie tunggu rakan2 sekolah n kolej dtg beraya..lama x jumpa mereka semua :)

    ReplyDelete