Booking.com
Booking.com

7 Jul 2015

#Cabaran20Hari LAGU RAYA PILIHAN ZUMAL



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari Raya semakin menjelang tiba kan? Dan semakin kerap la berkumandangnya lagu raya di kaca tv dan corong-corong radio. Korang suka lagu raya yang mana? Zumal paling suka lagu Suasana Di Hari Raya nyanyian Anuar Zain dan Elena. Terawang-awang berangan raya yang sempurna bila dengar lagu nie. Dengar pun tak jemu. Sempena #Cabaran20Hari yang ke 11 nie Zumal kongsikan juga lirik lagu feveret Zumal. 


Suasana Di Hari Raya (Anuar Zain & Elena)

A:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

E:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

( korus 1 )
A:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang
E:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

( korus 2 )
A:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman
E:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

A & E:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

( ulang korus 1 & 2 )

7 comments:

  1. RAMAI PEMINAT LAGU RAYA NI...KAK PUN SUKA SGT.

    ReplyDelete
  2. layan je lagu ni..zaman kanak2..

    ReplyDelete
  3. da termsk lagu evergreen da ni ;-)

    ReplyDelete
  4. Yeah!! Sha pun suka lagu nie.. Pendek kata sume lagu lama2 r.. hehehe

    ReplyDelete
  5. lagu ni memang best :) mlm2 raya dngar..terus semangat..hehehe

    ReplyDelete
  6. lagu ni mmg epic..JM pun suka

    ReplyDelete