Booking.com
Booking.com

9 Jul 2015

#Cabaran20Hari KUIH RAYA PALING BEST



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie dah pun masuk hari ke 13 #Cabaran20Hari. Alhamdulillah berjaya juga melengkapkan cabaran. Tinggal 7 cabaran saja lagi.

Hari nie tugasan Zumal untuk menceritakan tentang kuih raya paling best. Zumal paling suka kuih tart nenas dan almond london. Tok dan arwah tok wan suka kuih mazola. Kuih-kuih raya nie memang kuih wajib ada semasa Hari Raya Aidilfitri. Jika tak ada salah satu, rasa seperti tak lengkap hari raya kami.

Seminggu lagi yer nak raya, paling lewat Zumal beli kuih raya adalah sehari sebelum raya. Kalau nak murah, beli malam sebelum raya. Sure murah. Sebab orang jual kuih nak raya juga kan.

Tart Nenas

Almond London

Biskut Mazola

13 comments:

  1. SEMUA KUIH YG SEDAP JADI PILIHAN TU..

    ReplyDelete
  2. Bestnye tart nenas ngan almond..")

    ReplyDelete
  3. kalau beli biskut last minit nie kualiti rasa tak tak terjamin sgt zumal.. takut beli sama jer rasa semua.hehehe

    ReplyDelete
  4. p/s lontong tu dimakan oleh org2 yg dok dlm rumah tu ;-)

    ReplyDelete
  5. el pun suka tat nenas gak
    taun ni malas nak wat tat nenas..sbb malas nak tekan2 tu jenuh
    taun ni wat almond london hehe
    el sebenaqnya suka makan kuih2 lama2..kuih bahulu..kuih putu
    keropok2 cam kuih siput..bawang..kacang botol..karas mcm2 lah
    lau beraya dpt mkn ni sure abis pya..sian tuan umah haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zumal pun suka juga, kuih karas tu lama dah tak makan...

      Delete
  6. Cik Mimie suka kerepek ubi, kalau bagi satu balang Cik Mimie sorang boleh habiskan :)

    ReplyDelete
  7. Suka gak kuih-kuih raya nie.. Kecuali tart nenas.. lidah xle terima..

    ReplyDelete
  8. Klu beraya ke rumah org, semua kuih saya suka rasa.. semua kuih saya suka.. :)

    ReplyDelete
  9. tart nenas my feveret.. esok nak buat la

    ReplyDelete
  10. suka semua kuih ni terutama biscuit mazola tu

    ReplyDelete