Booking.com
Booking.com

3 Jul 2015

#Cabaran20Hari KUIH KEGEMARAN ZUMAL DI BULAN PUASA


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie dah memasuki #Cabaran20Hari edisi ke 7. Alhamdulillah. Puasa kita pun dah 16 hari. Untuk cabaran seterusnya ini Zumal perlu menceritakan tentang kuih kegemaran Zumal di bulan puasa.

Semua orang pasti ada kuih feveret masing-masing. Zumal pun ada juga. Nak tahu kuih kegemaran Zumal? Zumal kebiasaannya akan membeli kuih qasidah, cara berlauk dan pulut kacau.

Pada tahun nie Zumal dah berjaya membeli kuih qasidah dan kuih cara berlauk cuma pulut kacau je Zumal belum jumpa di mana ada dijual. Moga lepas nie Zumal jumpa pulut kacau tu. Teringin sangat sebab dah lama tak makan. 

Jom Zumal kongsikan gambar kuih feveret Zumal. Mungkin ada tempat berbeza namanya kan. Gambar adalah ihsan Google.

Kuih Qasidah 

Kuih cara berlauk 

Kuih pulut kacau 
Sekian saja perkongsian Zumal untuk melengkapkan #Cabaran20Hari.

18 comments:

  1. Assalamualaikum. Selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  2. Kuih Qasidah tu belum pernah makan setakat hari ni.. Nampak menarik.

    ReplyDelete
  3. Kuih qasidah tu tak pernah rasa...

    cuba cerita sat cemana rasa dia...

    ReplyDelete
  4. kuih qasidah tu guna tepung beras ke . sis agak rasanya lemak kan ... kuih pulut kacau tu kami panggil kuih wajik ...

    ReplyDelete
  5. kuih qasidah tu susah nk jumpa..huhu

    ReplyDelete
  6. Assalam zumal,
    waaaaaa
    traditional betui naaaaa kueh peberet uols
    hat keuh 1st tu iols tak besa makan
    tengok pernha laaaa
    he3
    iols pun soka pulut kacau he3

    #BloggerUtara

    ReplyDelete
  7. SEDAPNYA KUIH PILIHAN ZUMAL..

    ReplyDelete
  8. wow the last one looks yummy :D
    is that sweet?
    MY-Emily

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qasidah and pulut kacau are sweet but cara is spicy

      Delete
  9. dah agak dah, dari komen2 kat atas ni, sekarang tak ramai orang yg tau kewujudan kuih qasidah ni.. hehehe.. saya pun suka jugak kuih ni..

    ReplyDelete
  10. kuih Qasidah? teringat cite P Ramlee...hihhi...org yg buat kuih tu namanya Qasidah ek

    ReplyDelete
  11. kuih cara ! hehehe.. selain bubur lambuk

    ReplyDelete
  12. bonde terer buat kuih cara berlauk tu

    ReplyDelete
  13. kuih qasidah xpernah dengar n makan..

    kuih pulut kacau tu macam kuih manis2 tu..

    ekin smpai skrg tak dapat kuih Kelantan punya

    ReplyDelete