9 Jul 2015

BALANG KUIH RAYA 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Hari raya makin hampir, dah tentu semua pakat sibuk buat persiapan untuk ketibaan syawal yang dinanti tu.

Pasti ramai yang dah buat kuih raya dan pasti ada juga buat kuih tunjuk. Walauapapun yang korang buat tapi jangan lupa shopping bekas untuk isi kuih raya korang tu. 

Sekarang terlalu banyak pattern balang kuih raya dalam pasaran tapi tak kurang juga yang ada kreativiti mengolah semula balang kuih raya yang lama menjadi lebih cantik daripada yang dijual di pasaran. Ada juga yang memilih bekas tupperware dan balang-balang tradisional untuk mengisi kuih raya. Balang kuih raya nie juga merupakan barang yang menjadi pelengkap dekorasi hari raya. Tepuk dada tanyalah selera korang.






Gambar di petik dari sumber berikut, jomlah-zarina.blogspot.com, xclusivelyxpressing.blogspot.com, galerikhalisah.blogspot.com, www.tepak-sireh.com 

16 comments:

  1. sat ja masa berlalu, dah nak raya kn..

    ReplyDelete
  2. Yan guna bekas tahun lepas aje :-))

    ReplyDelete
  3. Macam design bekas kuih raya skrg ni..x beli lagi, rasanya pakai yg tahun lepas je kot.. :)

    ReplyDelete
  4. pakai bekas yang sedia ada di rumah jer...

    ReplyDelete
  5. kitar semula bekas tahun2 lepas je..hihihihih

    ReplyDelete
  6. balang kuih raya selagi elok itulah yg diguna setiapkali raya..

    ReplyDelete
  7. Macam-macam stail sekarang.. Kalau sha beli yang plastik jer.. Sebab ada anak kecik kan.. Karang abis pecah balang cantik..

    ReplyDelete
  8. dkat rumah pun selalu pakai yg plastik je, senang budak2 mai raya . takdak risau kalau jatuh . huhu

    ReplyDelete
  9. Saya pun dah mula sibuk nak cari bekas kuih walhal tiap2 tahun sambut raya, tapi boleh mcm tak cukup je tempat kuih tu walaupun kuih taklah banyak.. :D

    ReplyDelete
  10. alahai.. bile tgk ni baru teringat bekas kuih raya x beli lg.. hehehe

    ReplyDelete
  11. kt rumah pkai balang yg no.2 tu ja...x beli dh pon

    ReplyDelete
  12. x de balang..masukkan dalam pinggan je hiksss

    ReplyDelete
  13. saya pilih rekaan balang kuih gambar yang kelima tapi sekali dengan rak balang kuih :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang kan dapat sekali dengan raknya...

      Delete