Booking.com
Booking.com

18 Jun 2015

KISAH SAHUR

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie Zumal nak kongsikan kisah sahur Zumal pagi tadi. Semangat nak bangun pukul 3.45 pagi. Kononnya nak masak yang best-best untuk tok. Nak tahu apa yang berlaku???

Tepat jam 3.45 pagi terpacak Zumal bangun kerana mendengar dendangan lagu Knock Knock nyanyian Elizabeth Tan. (Jangan gelak kay) Memang dah bangun dan duduk. Tapi...

Tapi bukan Zumal pergi memasak. Terlelap kembali hingga mimpi dah bersahur. Jam 5.10 pagi tersedar. OMG. Lewat dah. Nasib la nasi dah masak sebelum tidur. Dan sardin jadi menu penyelamat. Nasib kurma pun ada. Kalau tak sedar tadi kesian kat tok sebab tok kena makan ubat. Alhamdulillah tak terbabas. Malam nie akan lebih hati-hati... Selamat berpuasa semua...


11 comments:

  1. Hari first puasa, rasanya ramai jugak kes macam tu, hehe =D
    Selamat berpuasa lagi 29 hari =)

    ReplyDelete
  2. Assalam zumal,
    ish3
    seb baek sempat :)

    ReplyDelete
  3. tapi sempat juga bersahur tanpa masalah..syukur alhamdulillah...

    ReplyDelete
  4. As Salam
    Selamat Berpuasa Zumal...


    Shafiqhashim.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Zumal...bangun jam 3.45 pg tu awal sgt..cara terbaik Zumal masak dulu sblum tdo bangun esok baru panaskan..buat cam JM...masak mlmnya then bangun jam 5.00 pagi

    ReplyDelete
  6. tidur awal ... insha Allah mudah bangun . 3.45 tu awal sgt rasanya . klu sis 4.30 pun masih sempat masak

    ReplyDelete
  7. Salam Ramadan.. semoga amalan tahun ini membawa lebih keberkatan dari tahun2 sebelumnya... aamiin.

    ReplyDelete
  8. Nasib baik zumal sempat juga bersahur...hihi

    ReplyDelete
  9. Kena selalu snooze knock..knock..tu :)

    ReplyDelete
  10. amboi lagu knock knock.. hehehe. zumal kena terus bangun la. tak boleh terbabas

    ReplyDelete