Booking.com
Booking.com

30 Jun 2015

#Cabaran20Hari MENU WAJIB BULAN PUASA

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie dah memasuki entri keempat #Cabaran20Hari anjuran EFG dan KBBA. Alhamdulillah.

Dalam bulan puasa nie ada menu yang mesti kena ada setiap hari terutama untuk bersahur dalam keluarga Zumal. Menu tersebut adalah telur masin, acar limau atau acar rebung dan sardin. Biar ada salah satu pun dah cukup tapi ianya wajib ada. Kiranya ianya sebagai pembuka selera la.

Kalau korang nak tahu, bila stok acar tu Zumal terlupa beli, baki yang ada tu akan Zumal panaskan dan Zumal campur dengan kismis dan kurma. Panaskan sampai pecah minyak. Alhamdulillah jadilah acar baru. 

Acar rebung feveret Zumal
Gambar Google
#Cabaran20Hari

9 comments:

  1. acar limau mmg kak suka...kalau rajin buat sendiri boleh dicampur dgn segala jenis buah2an kering yg disukai...mmg membuka selera.

    ReplyDelete
  2. amboi ni hantu acar ni hahaha

    el lak hantu budu..takat budu..telur mate..ngan nasi dah beselera giler2..mau bertambah2 nasi haha

    salam singgah n kenal dr el dr group utara mali talak sombong na ..hehe

    ReplyDelete
  3. biasa zizie makan gulai rebung.. xpernah makan acarnya..

    ReplyDelete
  4. Wah ..tak biasa sgt ngan acar ..tp nampak cam sedap je tuuu

    ReplyDelete
  5. Suka gak sahur ngn sardin, tp mesti ada telur dadar..
    X brape minat mkn acar tp bila tgk gmbr acar rebung tu macam best je tetibe teringin lak..

    ReplyDelete
  6. Assalam zumal,
    pestime dengor acar rebung tau zumal
    nampak sangat menyelerakan :)

    #BloggerUtara

    ReplyDelete
  7. suka mkn acar rupanya...sedap tu acar limau

    ReplyDelete