Booking.com
Booking.com

14 May 2015

SENYUM

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sunyi je kan blog Zumal kebelakangan nie. Biasalah sebagai manusia nie kekadang hormon tak menentu. Hehe. 

Sejarah hidup Zumal nie tak lari dari muka tersenyum dan tersengih. Memang macam tu. Bukan Zumal buat-buat. Arwah tok wan cakap masa Zumal lahir dulu, habis semua risau. Tahu tak kenapa? Sebabnya Zumal tak menangis. Keluar dari perut mama dah senyum. Sampai dorang risau takutkan Zumal nie bisu. Tak bisu tapi memang ditakdirkan begitu. Senyum. 



Semalam kat ofis staf dari institusi di bawah jabatan Zumal bergurau pasal Zumal yang suka senyum nie. Katanya Zumal hanya tahu senyum dan tak tahu marah. Marah? Marah tu ada, tapi orang yang biasa tengok Zumal marah mesti rasa takut. Tapi Zumal tak pernah la bertukar jadi hijau macam hulk bila marah. Senyum tak bermakna Zumal tak pernah rasa sedih atau marah. Sedih Zumal menangis, marah lebih dalam tulisan. Macam En. Marzairi cakap Zumal lepas marah kat dalam blog. Bukanlah lepas macam mana, sekadar meluahkan rasa. Senyum tu senang. Senyum juga sedekah. Tak banyak duit, senyumlah banyak-banyak.

#sekarang tengah marah tapi boleh senyum juga... marah sebab gaji bulan lepas tak masuk-masuk akaun lagi.

12 comments:

  1. Assalam zumal,
    ewah3
    senyum lentok nampak he3

    ReplyDelete
  2. Senyuman itukan satu sedekah..so Zumal selalulah sedekah yer...

    ReplyDelete
  3. senyuman memiliki energy positif...

    ReplyDelete
  4. senyuman bagus utk diri kita :)

    sabar jela kan gaji tak masuk lagi, hahaha.

    ReplyDelete
  5. wah, saya x reti nak senyum selalu ni... kalau saya kenal betul je, baru senyum. kalau x, krim salam la

    ReplyDelete
  6. senyum 2 sedekah... senyum seindah suria.. lalalala #ehternyayinlak... hehehe

    ReplyDelete
  7. Senyum2 marah eh.. salam ceria selalu Zumal.. :) :)

    ReplyDelete
  8. senyum tak perlu kata apa-apa :)

    ReplyDelete