Booking.com
Booking.com

12 May 2015

MISI MENCARI

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sabtu lepas setelah pulang dari kenduri sepupu. Pak Anjang nak beli harumanis. Zumal menawarkan diri untuk tolong mencari harumanis. Pak Anjang nak beli dalam 10kg. Fuh banyak benor. Dalam misi mencari nie Zumal dengan ayah survey harga. Terkejut tengok harga harumanis nie. Apesal mahal sangat??? Gred AA yang Zumal jumpa harganya RM35 sekilo. Bayangkan kalau 10 kilo kan? Terbang banyak benor duit. 

Di Kompleks Pertanian Bukit Bintang nie banyak juga pilihan. Ada dari RM25 sekilo hingga ke RM35 sekilo. 



Kalau harumanis besar nie berapalah harga yer?
Pak Anjang dah beli. Zumal dan ayah tinggalkan mereka dan bertolak ke Padang Besar. Dalam perjalanan nampak ada harumanis sekilo RM23 di hadapan Kompleks Pertanian Bukit Temiang. Alahai, kalau datang sini tadi kan lebih murah dan jimat. 

Bagi korang yang teringat nak beli tu boleh la terjah ke tempat yang Zumal kongsikan tu. 

#eh ada orang ingat misi mencari jodoh yer? 

22 comments:

  1. harummanis tu buah pelam ka..

    ReplyDelete
  2. hahahaha. ingat kan misi pebenda tadi

    ReplyDelete
  3. harummanis ni sgt manis...zumal tanamlh pokok ni banyak2..bila berbuah juallah murah sikit heh..heh..murah rezki zumal.

    ReplyDelete
  4. sedap ke harum manis ni , femes dgr hihi

    ReplyDelete
  5. Harum manis...ermmm PC pernah makan sekali..manisnya masih terasa zumal..tapi tulah harganya..mungkin kalau terus ke ladangnya murah sedikit kot..

    ReplyDelete
  6. PC, kekadang harga kat ladang lebih mahal dari tepi jalan tau ^-^

    ReplyDelete
  7. zumal, kalu nak kirim harum manis boleh x? teringin nau2 ni!

    ReplyDelete
  8. Boleh juga Anies... Hubungi Zumal di 0125747869 (whatsapp/telegram pun boleh)

    ReplyDelete
  9. wahhh byk tuu smpi 10kg.. hihi

    ReplyDelete
  10. Bestnya.. untunglah.. kat kawasan rumah saya belum ada jual lagi.. susah nak dpt kat sini..

    ReplyDelete
  11. Tengah musim buah harumanis sekarang ni :)

    ReplyDelete
  12. zumalll...lamanye tak singgah sini. hehe... CN baru 2 minggu lepas blk dr Perlis. sempat jgk singgah sini beli harumanis.. fikir 2 3 kali jgk la sblm beli. sekilo rm28.. so CN pilih yg kecik2, dptla byk sikit. hehe...

    ReplyDelete
  13. Pergh mengidam lak tengok harumanis ni.

    ReplyDelete
  14. harummanis memang sedap sgt... tpi kiter xmampu nk beli.. huhuhu

    ReplyDelete
  15. klu ngidam barulah nekad nak beli ... mahal tu ...

    ReplyDelete
  16. Kawan Sha beli harumanis katanya. Tapi bila sampai rumah, makan, tak adalah manis macam yang digembar-gemburkan. Ke kitorang kena tipu? Haish T_T

    ReplyDelete
  17. Assalam zumal,
    memang trending la ni si harum manis noooooooooooo
    seb baek iols bukan penggemar pelam :)

    ReplyDelete
  18. hahahaha. kalau yang besar gilosss tu x tahu la berapa regenya

    ReplyDelete
  19. memula tu ingatkan perkara yg sama..misi mencari jodoh kih kih kih

    ReplyDelete
  20. lorr...cari harum manis ke..ingatkan cari jari manis ehehehe

    ReplyDelete
  21. pernah order ngan kawan..dia blk kg..harga sekilo mmg mahal...bila mkn..ehh..betul ke harum manis ni..rasa cam buah mempelam biasa je..frust!

    ReplyDelete