11 Apr 2015

HUJAN RAHMAT

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Alhamdulillah minggu nie Perlis dah dituruni hujan hampir setiap hari. Selalu masa kat ofis hujan memang sangat lebat tapi yang sampai kat kawasan rumah hanya sikit-sikit je. Tak cukup nak membasahi tar.


Semalam hujan kat rumah agak lebat dan dalam masa agak lama. Syukur sesangat. Hujan rahmat. Pokok mangga depan rumah pun nampak segar sikit. Dah lama dia berpanas hingga 35˚C. Tapi masa hijan nie guruh pun turut berdentum. Habis kucing-kucing bertempiaran lari. Boboy menyorok dalam bilik tok. Teh dan kabu lari ke dapur. Snow melompat dalam sangkar.

Gambar ASUS Fonepad7 

14 comments:

  1. sejuk sikit kan hujan turun.. dh bp hari berpanas sampai malam huhuhu

    ReplyDelete
  2. Skrg ni tgh tggu hujan turun je kat Port Dickson. Betul2 panas. Bahang panas tu mmg terasa sgt.

    ReplyDelete
  3. kat sini pun baru turun hujn tadi. sejuk je

    ReplyDelete
  4. syukur alhamdulillah..simeow pun terkejut dgr bunyi hujan ya..

    ReplyDelete
  5. Hujan rahmat... aamiin. Gambar pun cantik.. :)

    ReplyDelete
  6. skarang ni kat penang malam2 rajin ujan.. alhamdulillah. selesa nak tido..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah ... hujan rahmat :)

    ReplyDelete
  8. eloklah hujan sekali sekala. asyik panas je tak bagus juga.

    ReplyDelete
  9. seronoknya hujan.
    nak pulak time hari panas gini

    ReplyDelete