1 Apr 2015

HARGA KENDERAAN TURUN





Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Ada yang pening kepala bila GST? Relaks la bro, dunia belum kiamat k. Dunia Zumal kan ada. Review kat sini tak kena caj GST yer. Al maklum la income Zumal tak cecah RM500, 000 setahun jadi Zumal tak mendaftar untuk GST nie. Tapi bagi korang yang bercita-cita nak beli kereta selepas GST nie, ada berita baik buat korang.



Sumber: BH Online


Berita apa? Beritanya 3 pengeluar kenderaan telah mengumumkan penurunan harga kenderaan mereka. Antara pengeluar kenderaan tersebut adalah Proton, Toyota dan Honda. Proton telah menurunkan harga kenderaan mereka untuk semua model. Manakala Toyota dan Honda telah menurunkan harga untuk kenderaan yang dipasang di Malaysia (CKD). Jadi inilah berita baik buat korang yang ingin membeli kenderaan pada masa ini. Penurunan harga ini adalah antara RM500 sehingga RM4000. Untuk berita lebih lanjut boleh rujuk DI SINI.


21 comments:

  1. Assalam zumal,
    baguih3
    ada jugak berita hat turun gitew :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam... Alhamdulillah ada juga hat turun ^^

      Delete
  2. Walaupun dia turun tapi cas bank tetap kan..hahaha

    ReplyDelete
  3. br td dgr berita psl ni... kalu trn rm10 000 sy nk beli jg ;-)

    ReplyDelete
  4. naik ke turun ke, tetap kena beli

    http://kucenmaster.blogspot.com/2015/03/cost-per-unique-visit-from-nuffnang.html

    ReplyDelete
  5. ala..turun tak byk...x mampu nk beli...kalau beli kereta dah x boleh nk travel ehehhe

    ReplyDelete
  6. klu turun 10k ke , barulah murah zumal ...

    ReplyDelete
  7. Hmmm..xmpu beli krete lg.. :(

    ReplyDelete
  8. kalau kereta adalah keperluan maka beli walaupun harga naik atau turun...tak de duit pi cari duit..kalau tak tanya zumal macam mana yang carik duit lebih..

    ReplyDelete
  9. wpun harga kereta turun, kita bukan beli selalu, 10-20 tahun sekali aje :p

    ReplyDelete
  10. err it cam be a good news or bad news to somebody
    as far as i know some of my friends bought new car before gst
    thought the price will increase afterwards but thing goes opposite way xoxo
    MY-Emily

    ReplyDelete
  11. Harga kereta turun tapi gst ttp kena juga kan.. belum masuk cas bank lagi tu huhu.. :)

    ReplyDelete
  12. at least dgn penurunan harga ni, kurang lah sket beban pengguna.

    ReplyDelete
  13. xtentu lg harga turun dgn jayanya

    ReplyDelete
  14. Beli mampu lagi nak beli kereta sendiri..hukhuk

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah....nak beli kereta yang mampu miliki ni...boleh2 fikir-fikirkan.....

    ReplyDelete
  16. trun pun, tak mampu laa nak membeli.. guna jer apa yang ada sekarang..

    ReplyDelete
  17. loan kena gst
    guna jer keta yang ada sampai reput

    ReplyDelete