Booking.com

12 Apr 2015

BARAN


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Apa khabar semua. Hari nie Zumal bukan nak marah sesiapa. Tapi kekadang baran nie tetiba datang. Asyik nak melenting. Sekarang nie mungkin kerana faktor persekitaran Zumal memudahkan cepat marah. Mungkin hormon tak stabil agaknya. 

Kepada sesiapa pernah kena marah tu, Zumal minta maaf secara terbuka kat sini. Apa pun jangan la usik sarang tebuan jika tak sanggup terima sengatannya. Walaupun mudah marah, Zumal juga mudah memaafkan. Untuk hal tertentu jer. 

Kalau korang nak tahu, selain pemalu dan pendiam nie Zumal juga mudah marah. Faktor keturunan sama. Ahli keluarga semua garang. Dari arwah tokwan dan mama. Sebelum tok wan jadi guru besar dulu beliau pernah jadi guru disiplin serta jurulatih kawad. Faham-faham aje la kalau kat rumah. 

Dalam keluarga yang nampak paling garang tu ialah Pak Long Zumal. Beliau pun pernah pegang guru disiplin dan guru kawad. Sebelum bersara beliau jadi Pengarah BTN. Memang kena basuh la dengan dia. Hehe.

Hari nie Zumal tak marah. Insha Allah Zumal kawal selagi mampu. Jangan takut yer. Sekadar cerita. Wassalam. 

17 comments:

  1. Kadang sifat tegas ditafsirkan sebagai pemarah. Chill zumal :)

    ReplyDelete
  2. Marah-marah nanti jadi stress. tak baik untuk kesihatan....kadang kala kita perlu buat tak tau je...hi3

    ReplyDelete
  3. sumpah tak sangka zumal ni baran orangnya. tengok dari muka macam orang penyayang je lebih2 lagi zumal suka kucing. orang baran tak suka kucing. haha

    ReplyDelete
  4. sifat diri seimbanglah tu...yg baran tu kontrol sikit..

    ReplyDelete
  5. biasa la tu bila hormon tak betul ada pulak yang tambah makin tak betul . huhuu

    ReplyDelete
  6. Tak sangka, rupanya Zumal ni seorang yg baran

    ReplyDelete
  7. mmg ad hari2 yang asyik nak marah je.. :D

    ReplyDelete
  8. kalau rasa nak marah, cuba ambil wuduk :)

    ReplyDelete
  9. Ada masa masa tertentu rasa marah sangat sukar di kawal..kerana manusia ini ada lebih dan kurangnya..namun andai kita sentiasa istighfar..insyaAllah baik baik saja..

    ReplyDelete
  10. Dgn saya jngn baran2 eh hihii.. salam ceria selalu Zumal.. :)

    ReplyDelete
  11. ala..zumal cam innocent je muka..xsngka gitu yer..hehe..

    ReplyDelete
  12. wahh tengok muka tak terserlah kebaraannya.. takut plak Eyda.. apapun bagus kalau kita pandai kawal perasaan kita tuh..

    ReplyDelete
  13. CT rasa semua orang ada sikap n prangai macam ni dalam diri masing2.. kadang2 mmg tak boleh control.

    ReplyDelete
  14. Marah atas perkara tertentu xpe DZ..jgn marah xkena tempat tu yg payah tu..hehe..semoga DZ dapat mengawalnya :)

    ReplyDelete
  15. suami saya pun garang orangnya. tapi hanya di padang kawad ja.

    ReplyDelete