Booking.com
Booking.com

20 Mar 2015

MEMASAK KINI MUDAH DENGAN ADABI

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Chef terkenal dunia kebanyakannya lelaki. Setuju tak? Sebenarnya sesiapa pun boleh masak. Pada yang tak pandai pun boleh memasak dengan adanya pelbagai produk rempah ratus segera untuk memudahkan kita memasak di rumah.

Hari ini lelaki mahu pun wanita mempunyai kerjaya. Ada yang kerja pada waktu biasa dan ada yang bekerja mengikut syif. Bagi zumal pada hari kerja memang tiada masa untuk mencari bahan-bahan mentah dan tiada kelapangan untuk memasak resepi yang rumit. Balik dah pukul 6 petang, memang letihlah kalau nak potong bawang, cili, halia dan nak tumbuk jintan manis, jintan putih, lada hitam dan macam-macam lagi. Remeh dan rumit semua tu. Kita nak rehat pastinya perlukan sesuatu yang mudah dan ringkas.

Zumal sejak turun temurun lagi menggunakan produk Adabi. Adabi nie memang popular dan dikenali sejak zaman datuk nenek kita. Apabila zaman dah modem, produk keluaran Adabi pun tak kurang modennya. Dari perencah nasi goreng, sup bunjut dan pelbagai produk di dalam tin untuk memudahkan anda memasak. 



Ini antara produk Adabi kegemaran Zumal. Perencah Asam Pedas, Perencah Tom Yam, Perencah Sup, Perencah Sup Sayur dan banyak lagi. Anda hanya perlukan bahan asas sahaja untuk memasak misalnya bagi masakan Asam Pedas anda hanya perlukan ikan , bendi dan perencah sahaja. Mudah bukan? 

Hujung minggu dah tiba, Zumal ada banyak masa lapang dan tak perlukan rempah-rempah bagai cuma praktikkan pula skill sebenar memasak. Salam Jumaat dan selamat berhujung minggu semua.

22 comments:

  1. masak dgn cepat n mudah kan zumal...

    ReplyDelete
  2. Sesungguhnya..Kitew memang pengguna ADABI dari dulu lagi..Yang penting Keluaran Bumiputra..

    ReplyDelete
  3. adabi mmg plhn sy sbb bla gn x de rs waswas

    ReplyDelete
  4. I have heard of this brand
    but whatever brand is the food conditioner
    we should reduce the use of it
    there are a lot of preservatives in the conditioner which most of us did not notice
    I still recommend the traditional way of cutting the onion, garlic, chilli and other spices during cooking
    (although very troublesome)
    all these natural ingredients protect us from all kinds of disease if you really read about the benefits they bring
    don't always use the excuse of busy life as all these conditioner will kill you slowly and lately in life

    ReplyDelete
  5. Rajin Zumal ni memasak rupanya...bagsu2..hehe..lagi senang bila ada perencah kan.. ^^

    ReplyDelete
  6. Main tuang je dah siap memasak.kan..hihi

    ReplyDelete
  7. Wahh.. adabi melazatkan.. adabi menyelerakan.. :)

    ReplyDelete
  8. rajin masak dapat jimat duit untuk makan kat luar..

    ReplyDelete
  9. salam hujung minggu zumal :)

    sy pun suka guna rempah & rencah adabi..

    ReplyDelete
  10. Adabi... melazatkan .. adabi menyelerakan.. lalalala. Haha..

    ReplyDelete
  11. wah.. perencah asam pedas pon da ade ekk.. snang la gituu.. jgn katakn tidak pd masak ye..kekeke

    ReplyDelete
  12. Teringat iklan dia yg bukak tingkap tu

    ReplyDelete
  13. tak de alasan x pandai masak kan ... cuma malas je yg byk ... heeee

    ReplyDelete
  14. rajin..tak susah pun nk msk...semua ada

    ReplyDelete
  15. nani pun suka guna perencah instant.senang

    ReplyDelete
  16. oh...zumal pengguna tegar produk Adabi rupanya

    ReplyDelete
  17. Assalam zumal,
    iols pun soooookaaaaaaaaa pakai perencah adabi
    tomyam dengan nasi goreng

    ReplyDelete
  18. Diana pun minat memasak...cuba taklah pandai sangat tapi dengan mengunakan produk keluaran adabi membolehkan kita memasak dengan lebih muda...

    ReplyDelete