Booking.com

26 Jan 2015

NAK BUNUH ANAK

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Dalam masa kami di JKM dalam menyelesaikan tugas-tugas akhir hari nie, kami terima kunjungan sebuah keluarga yang ingin meninggalkan dua orang anaknya di JKM kerana sudah tidak tahan dengan 'kenakalan' anaknya. Sepasang suami isteri ini membawa tiga orang anaknya bersama tapi mengadu anaknya yang dalam lingkungan umur 6 dan 7 tahun tu sudah tidak mampu dijaga oleh mereka. Bapanya mengadu anaknya jenis hyperaktif dan tidak mahu mendengar sebarang nasihat.

Bapanya yang membelakangi kamera


Dua orang kanak-kanak yang dikatakan hyper

Bapanya mengugut kalau kami (JKM) tidak terima anaknya balik nanti dia nak bunuh anaknya tu. Setelah dipujuk akhirnya mereka mahu juga pulang. Moga anak-anak tu selamat. Amin...

25 comments:

  1. Risau sekarang... Sha pernah berhadapan anak buah, adik Sha sendiri masa kecik memang hyperactive... memang agak sukar tapi dah amanah kan...

    Janganlah bapak budak tu buat pape kat anak dia...

    ReplyDelete
  2. kita xtau apa mslh sebenar ibubapa ni mungkin xdusebabkn anak2 yg hyperactive saja kot...

    ReplyDelete
  3. allahuakbar. moga anak anak itu selamat :D

    ReplyDelete
  4. macam2 masalah sekarang ni kan..
    hope ibu bapa tu xbuat benda yang xpatot...

    ReplyDelete
  5. mak aiii... kalau dah sampai macam tu sekali nakalnya, bapak nya kena amik perubatan alternatif lah... biar lama lama tak anak kena bunuh, bapak dia bunuh diri... atau buang anak terus

    ReplyDelete
  6. Sampai macam tu sekali zumal...takut Nad baca..
    semoga baik2 saja keluarga tu

    ReplyDelete
  7. Allah...macam2 ragam manusia..Semoga Allah beri kekuatan, kesabaran dan kemudahan pada keluarga ni. Risau juga keadaan anak-anak tu kan.huhu

    ReplyDelete
  8. nak jaga budak2 bkan senang.. T__T siapa yg panas bran etc mmg susah la nak jaga anak..mungkin ada masalah sendiri..mungkin bebudak tu hyper sbb saja nak tarik perhatian parents atau mmg hyper ats sbb2 sains..rasanya ayah dia yg prob..

    ReplyDelete
  9. Allahuakbar,,family ini perlukan lebih education..dan support. mungkin mereka ada masalah keluarga yg lain..kasihan anak tu..

    ReplyDelete
  10. Assalam zumal,
    orang melayu kita ker tu????
    masyaAllah
    sedih betui laaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam... Orang Melayu kita, rasa orang tu macam ada yang tak kena...

      Delete
  11. itu darah daging kita
    i tak sangka seorang bapa tergamak keluar perkataan membunuh anak semacam tu
    nasihat i adalah fikirlah baik-baik sebelum beranak
    sebab tu tanggungjawab ibu bapa jaga dan sayang anaknya walaupun anaknya tak sempurna yang kita mahu
    i ada seorang kawan yg mempunyai anak autisme, macam hidup dala dunia sendiri,
    tapi dengan kesabaran, keadaannya dah ok sikit
    i hope the parents dapatkan perkhidmatam psikologi supaya tak buat sesuatu yang menyesali nanti
    MY-Emily

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Emily, darah daging kita sepatutnya kita bertanggungjawab... Zumal tengok bapanya pun dah takut...

      Delete
  12. wah, ada juga ibu bapa yang berperangai begini ya. Harap lah anak-anak mereka
    tak jadi apa-apa .

    ReplyDelete
  13. Allahuakhbar, kenapa la sampai nak bunuh darah daging sendiri.
    Ni baru anak hyperaktif, kalau dapat anak yang berpenyakit kena rawatan beribu-ribu duit..macamana la plak.
    Itulah, kena ada sabar dalam nak mendidik anak ni.

    ReplyDelete
  14. Mashaallah. Bila iman senipis kulit bawang.
    Sampai hati ugut nak bunuh anak.

    ReplyDelete
  15. Budak-budak besar tu memang lah hyperactive.
    Ramai je makpak yang bawak anak jumpa saya dengan masalah sebegitu.
    Nak buat macamana. Ajarlah dia, tunjukkan kasih-sayang dengan memberi pelukan & ciuman.
    Itu semua Terapi minda. Mereka tu sebenarnya kurang kasih-sayang.

    ReplyDelete
  16. Adoii ssh jugak tuuu..klau sampai nk membunuh huhu..ank hyper ni kena layan elok2 sbb diaorg ni ank istimewa...

    ReplyDelete
  17. Budak-budak yang baru nak membesar memang hyperactive..anak2 buah Cik Mimie semua macam tu..kena sabar la..harap bapak budak tu punya kesabran yang tinggal berdepan dengan anak2 yang hyperactive ni..

    ReplyDelete
  18. ish..ish..isshh....anak hyperaktif punca tak nak di jaganya..pastu kalau JKM x terima boleh pulak ugut nk bunuh anak sendiri...hanya org tak beriman je cakap begitu .Ya Allah...sepatutnya beliau perlu byk bersabar dan muhasabah diri kenapa Allah kurniakan anak begitu, sbg parent Anak anugerah Allah dan perlu di didik dengan penuh berhemah dan berilmu

    ReplyDelete
  19. mak bapak x de ilmu tu . byk cara nak handle anak cam ni . guna psikologi boleh . guna ayat quran pun boleh ... semoga anak2 tu x di dera pulak .

    ReplyDelete
  20. Ya Allah, macam2 dugaan..
    dunia zaman sekarang..huhu

    ReplyDelete
  21. tak sangka ada juga manusia yang jenis macam ni, orang lain sibuk nak anak mereka ni pula nak bunuh anak. ada cara sebenarnya Shaklee gunakan untuk kurangkan hyperactive anak iaitu bagi makan Omega Guard. Tak nak cari jalan penyelesaian pastu nak bunuh anak sendiri.

    ReplyDelete
  22. so skrg ni dpt berita bakik tentg keadaan anak2 tu

    ReplyDelete