4 Nov 2014

KU SANGKAKAN PANAS

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Ku sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari. Bukan pasal cuaca tapi pasal maksud kata-kata tersebut. Mulanya zumal ingat minggu nie bebas dari kerja ganti mengganti tapi sangkaan zumal meleset. Hehe...

Mulai semalam zumal agak sibuk dengan kerja dan blog zumal agak terabai. Bukan kerja sampai ke malam tapi kerja still waktu ofis gak. Cuma bila berpinar mata duk tengok pelbagai tulisan dalam surat menyurat tu zumal jadi sakit kepala. Lupa lak nak beritahu zumal ganti PT Surat untuk minggu nie. Banyak pula surat hari nie. Penat mata membaca surat untuk direkodkan.  Bila terlalu banyak benda kena rekod tulisan pun makin hodoh gitu. #MaafJikaAkuTakSempurna

Minggu lepas zumal buat kerja PAP. First time buat kerja dispatch. Dapat gak pengalaman baru ke pejabat sana sini menghantar surat. Best walaupun letih. Kat pejabat zumal tu dua orang PAP tapi mereka tu bukan semata-mata PAP, bisnesman berjaya gak. Lagi sorang 3 in 1, PAP, usahawan dan Jurulatih OKU. Atas kerja Jurulatih tu beliau dapat ke serata dunia kerana kerja. Sebulan pergi Inchon Korea bawak atlit OKU. 

Sorang lagi sahabat zumal tu pergi bercuti kat Bandung. Bestnyer jadi dorang kan. Al maklum la bisnesman kan. Bila agaknya nak kayo nie... Zumal nie kat Malaysia je la agaknya. Tu pun tak habis lagi jalan. Tak dapat pergi pun takpe la dapat gak buah tangan dari sana.

Terima kasih kerana ingatan kepada zumal. Dapat key chain I love Bandung. Gumbira sikit. 

Tadi semasa nak balik umah sorang rakan sekerja kongsikan satu video. Video zumal sharekan untuk korang moga dapat manfaat.

video

23 comments:

  1. Kerja..kerja..selagi tak tutup mata kena kerja...hehehe sabau jer lah =)

    http://seronoknyermelukis.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ada rezeki insyaallah mesti dapat pi. ^_^

    ReplyDelete
  3. rezeki org x sama . ada lambat , ada cepat . tapi jgn putus asa utk mencuba ... dpt gak buah tgn dr bandung ... tahniah !

    ReplyDelete
  4. zizie sokong kata2 vee tu.. semalam baru tazkirah kawan.. sabar ye zumal.. itu je kata kuncinya..

    ReplyDelete
  5. MaafJikaAkuTakSempurna...x pe Ana maafkn...kikiki

    ReplyDelete
  6. Sabar jelah zumal.. rezeki masing2 tak sama, ada mudah ada susah.. apapun jangan berhenti berusaha..

    ReplyDelete
  7. SA pun baru dpt FM dari tokyo...blom dpt up entry lg...sibuk sgt2

    ReplyDelete
  8. wahh bestnya dpt keychain..
    xpe zumal.. slow2 inshaallah nt kaya lewtew.hehe

    ReplyDelete
  9. Semoga Zumal terus tabah dlm menghadapi cabaran & dugaan pekerjaan.. aamiin. Tahniah juga dpt keychain tu eh.. :)

    ReplyDelete
  10. Sabar zumal sabar...
    Insyaallah satu hari dpt gak jejakkan kaki ke luar negara tuu....

    ReplyDelete
  11. Rezeki berbeza zumal, apa yang ada kita syukuri.. :)

    ReplyDelete
  12. tahniah zumal atas keychain...semoga dipermudahkan urusan zumal yer

    ReplyDelete
  13. tahniah zumal moga kejayaan selalu datang...

    ReplyDelete
  14. salams zumal,

    semoga ceria selalu:):)
    take care ya..

    ReplyDelete
  15. Ikhlaskan hati kerja..kerja..kerja...

    ReplyDelete
  16. Insha Allah... zumal akan jadi blogger bertaraf jutawan satu hari ananti. dah kaya jadi blogger nanti, jangan lupa saya tau. hahaha

    ReplyDelete
  17. Keje kat mana2 pun tak mengapa.. Asalkan halal dan kita lakukan sehabis baik dan seikhlas hatu.. Rezeki masing2.. Ada rezeki kita, dapatlah jejak kaki ke tempat orang pulak.. in Shaa Allah..
    RosmizaAliDotCom

    ReplyDelete
  18. bukan inchon tetapi Incheon hikss
    tak per Zumal jg penting sekrg dapat pekerjaan tetap dulu pastu dh dapat kumpul duit baru best nk jln2

    ReplyDelete
  19. Esok saya ada kursus separuh hari.
    Tak best..
    Patutnya last week.
    Tapi xpi. So ganti mggu ni.

    ReplyDelete