Booking.com
Booking.com

6 Nov 2014

KENAPA TAK MC?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Bagi rakan2 kat ofis tu yang tertanya-tanya kenapa zumal tak MC? Asyik EL aje. 

Mungkin korang tak tau yang syarat pekerja kontrak cam zumal nie cuti jenis ape pun tak dikira gaji. Kalau awak suruh datang kerja hari minggu pun tak dikira gaji. Tapi kalau suruh, zumal ikhlaskan diri pergi. Jadi kalau tak dikira gaji zumal beli panadol dan rehat kat rumah je la. Lebih senang dari pergi hospital atau klinik.

Lagi satu kan, kalau korang nak tahu, zumal nie kalau demam memang teruk. Sakitnya berdenyut-denyut. Entah la demam ke ape. Tapi macam demam gak la sebab badan panas dan selesema. Macam mana nak ke klinik bagai tu. Zumal tak dapat bawa motor. 

Kalau pergi hospital jauh sangat dari rumah dah tentu tak dapat pergi. Lagi pun ramai bebenar menunggu kat hospital tu. Dari demam sikit terus rasa amat teruk. Kalau klinik swasta yang belakang umah nie azab nak bayar tu sebab bayar kos rawatan tu sama dengan kos makan zumal dan tok untuk dua hari. Jadi zumal rela duduk di rumah jew.

Apalah zumal ni, #SukaMerepek #KakiComplaint #MaafJikaAkuTakSempurna #BilaHatiBerbicara

19 comments:

  1. zumal rest ok... kesihatan adalah keutamaan..

    ReplyDelete
  2. minum 100 plus, selimut n tidur...panadol x elok... =D

    ReplyDelete
  3. demam lagi ke zumal?? semoga cepat sembuh.. zumal ada migrain ke?

    ReplyDelete
  4. semoga cepat sembuh yer zumal...

    ReplyDelete
  5. smoga cpt sembuh..dan d murahkan rezeki lbh lg,amin

    ReplyDelete
  6. ala, kesiannya..semoga zumal cepat sembuh..

    ReplyDelete
  7. klu badan panas sgt , kerap mandi dgn ais klu blh utk turunkan suhu . klu kepala sakit , lumurkan jer kepala tu dgn asam jawa ... insha Allah .

    ReplyDelete
  8. Memang... hospital kerajaan memang azab nak tunggu. orang ramai.

    ReplyDelete
  9. musim hujan sekarang. semoga diberi kesembuhan. ^^

    ReplyDelete
  10. Ishh asyik sakit je zumal..
    jaga kesihatan ok

    ReplyDelete
  11. pekerja kontrak mmg mcm tu Zumal..sian Zumal x de org tolg hantar ke klinik..nampak nya perlu cari 'seseorang' yang boleh bantu Zumal ketika sakit kan hihih

    ReplyDelete
  12. JM:'Seseorang' tu mesti tak rela sebab zumal sentiasa tak sihat. Hehe...

    ReplyDelete
  13. Mahalnya kos rawatan private clinic tu.
    Berapa selalunya, zumal?

    ReplyDelete
  14. Semoga cepat sembuh ye Zumal... aamiin.

    ReplyDelete
  15. Semoga cepat sembuh
    Jaga kesihatan baik-baik

    ReplyDelete
  16. moga cepat sembuh. terus berdoa pada Allah :)

    ReplyDelete