26 Oct 2014

TERINGIN NAK BERBASIKAL

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Dah lama zumal tak menunggang basikal. Last masa banjir tahun 2011. Basikal sepupu zumal jew sebab masa banjir tu zumal tinggal di rumahnya. Rumah dia tak kena banjir kerana di kawasan berbukit. Rumah zumal pun tak masuk air tapi dikelilingi air dan terputus hubungan. Kami dinasihatkan pindah untuk elak perkara tidak diingini.

Berbalik kepada topik. Basikal. Dulu zumal ada basikal tapi Pak Long zumal berkenan dengan basikal tu. Arwah tok wan jual dekat Pak Long. Sayang sangat kat basikal tu sebab dah macam-macam ubah suai yang zumal buat tapi nak buat camne arwah tok wan yang beli dan dia berhak untuk jual. 

Sekarang rasa teringin nak beli basikal pula. Rasanya yang ratus-ratus jew la yang mampu. Tapi yang menawan hati tu harganya ribu-ribu. Tengok la dulu.


#entri ini adalah autopublish kerana pada hari entri ini tersiar data internet dah tamat tempoh. Hehe. Kepada rakan-rakan blogger nanti zumal berblogwalking bila data dah renew yer.

19 comments:

  1. tulaaa lama gila tak berbasikal :'(

    ReplyDelete
  2. sis pun teringin nak berbasikal . bila balik kg jer dpt merasa tunggang basikal . elok utk exercise hujung minggu ni zumal ...

    ReplyDelete
  3. Nanti kalau dah berbasikal, jgn dibuat pulak basikal tu mcm anak. Abang ipar zizie lyn basikal dh mcm anak.

    ReplyDelete
  4. ada gak sesekali kayuh basikal...

    ReplyDelete
  5. lama jugak tak naik basikal. last bila pun tak ingat. kalau naik lagi, entah dah melelong rasanya. hehe

    ReplyDelete
  6. dah lama tak berbasikal juga...last, dekat 10 tahun jugakla...masa study dulu...ni sekali berbasikal, mau ketaq kepala lutut...hihi

    ReplyDelete
  7. nina baru naik basikal zumal.. hehee. cuma xupdate lg. mountain bike ni byk org guna naik penang hill. memang mahal tp best

    ReplyDelete
  8. timm last nek basikal wktu sekolah rendah..hehe..nostalgianya..

    ReplyDelete
  9. Hehe... Nanti kita pergi riadah berbasikal yer korang. Sya,lumba beskal confirm zumal kalah.

    ReplyDelete
  10. wahh.. sme la. da lme x berbasikal.. kali trakhir masa skola.. haha.. tuu ponn rasanya masa form 3 kot -.-'

    ReplyDelete
  11. Hehe... Best berbasikal nie. Rasa sihat, jimat minyak. Tu yang buat zumal excited nak beli basikal.

    ReplyDelete
  12. smoga dpt berbasikal balik ye ;)

    ReplyDelete
  13. Last sekali saya berbasikal masa sekolah menengah... pergi koko kayuh beskal sendiri.

    ReplyDelete
  14. sha dah lama xmain basikal, nta ingat lagi x cra tunggangnya haha

    ReplyDelete
  15. Basikal mcm tu ada yg mencecah ribu2 tu huhu

    ReplyDelete
  16. Saya dah lama x berbasikal.
    Jadi x berani dah.
    Last masa skolah rasenye.

    ReplyDelete
  17. Heee dulu mmg sllu berbasikal...
    Sejak dah keje lgsung tak sntuh basikal...
    Ritu dok gedik2 berbasikal balik umah abis satu badan lenguh2

    ReplyDelete
  18. dh lama tak berbasikal sejak habis sekolah menengah.kalau skrg nk berbasikal ..x kot sbb sakit montot bila duduk atas seat tu...seat kecik..hatoillahhh

    ReplyDelete