Booking.com

8 Oct 2014

RISAUKAN MEREKA

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hujung minggu nie zumal akan ke Bukit Tinggi Klang untuk menghadiri majlis raja sehari adik perempuan zumal. Dengan keadaan sekarang nie mulalah rasa risau timbul.

Pertama zumal risau pasal cuaca. Hujan setiap hari bahkan sepanjang masa bumi Perlis dibasahi hujan. Zumal risau kekalau banjir. Pernah zumal kehilangan kucing kerana banjir. Masa tu tahun 90an. Zumal dengan arwah tok wan ke masjid untuk solat Jumaat. Pada masa tu kucing zumal ada diatas tempayan. Bila pulang dari masjid air banjir dah naik, tempayan tu dah terapung. Zumal dan tok wan mencari kucing tu tapi akhirnya kami jumpa dia jatuh di dalam air dan dah tak bernyawa lagi. Masa tu hanya deraian air mata yang keluar. Sebab tu zumal risau.

Faktor kedua, Kabu baru melahirkan anak. Kabu baru pertama kali melahirkan anak. Dia tak begitu ambil berat kat anak-anaknya tapi Teh sebagai nenek lebih prihatin pada cucunya itu. Mungkin Teh pun tahu Kabu belum ada pengalaman menjadi ibu. Kalau tinggal entah apa yang akan berlaku kepada cucu-cucu Teh itu.
Anak Kabu

Faktor ketiga zumal takut Fifi dibuli oleh mereka yang lain. Fifi bukan ahli keluarga Teh jadi korang pun tahu kan macam mana kucing yang bergaduh begitu la rupanya ahli keluarga Teh buat pada Fifi. Sejak Fifi bertandang di rumah zumal ahli keluarga Teh seperti jeles pada Fifi. Zumal risau Fifi tak dapat makanan masa ditinggalkan nanti sebab ahli keluarga Teh yang garang nie selalu menguasai tempat makan. Kesian pula dekat Fifi.

Walau apa pun zumal rasa majlis tu tetap kena pergi kerana adik sendiri yang kahwin sedangkan sepupu kahwin pun zumal pergi. Doakan semua dipermudahkan untuk zumal yer.... Wassalam...

14 comments:

  1. hahaha..dekat sangat dgn tempat saya.. selamat pengantin baru in advance utk adik..

    selamat berjuang utk mai ke klang nooo.. n pandu berhati2.

    anak2 kabu semua kecil2,saya pun syg nak tinggalkan kalau dpt jaga

    ReplyDelete
  2. zumal,

    kena sorok anak2 kabu dalam rumah, selamat ...takut jugak kot ada bapak kucing mai makan anak kabu....

    moga selamat perjalanan pergi dan balik ke klang nanti ya.

    ReplyDelete
  3. alahai.. sangat penyayang..
    semoga smua dipermudahkan ye ;)

    ReplyDelete
  4. lahh dekat dah bukit tinggi klang tu..
    sllu sggh jusco sane
    hmmm mmg sedih kalau tgk kucing kite tak bermaya cmtu
    sedih sgt

    ReplyDelete
  5. di mana2 saja hujan lebat la ni...moga kucing yg ditinggalkn moga Allah pelihara kslmtn mrk n zumal gmbra di mjlis khwin adik...

    ReplyDelete
  6. Hehehe InsyaAllah selamat la tuu ..Moga2 takde yang buruk berlaku pada kucing2 Zumal ya..

    ReplyDelete
  7. moga semua berjalan lancar ya zumal..

    rumah saya pun banyak kucing pendatang dtg umah hehe

    ReplyDelete
  8. semoga dipermudahkan segalanya ye zumal :)

    ReplyDelete
  9. Siannye kat Fifi.
    Keluarga Teh lebih dominan.

    ReplyDelete
  10. letakkan kat tempat tinggi . semoga semuanya berjalan dgn baik ...

    ReplyDelete
  11. selamat pengantin baru buat adik zumal tu..tahniah kerana bakal dapat adik ipar :-)

    ReplyDelete
  12. banyak juga problem erk kalau macam ni... hmm... adik saya tu pun sama, saya ada je kat rumah. tapi dia takut saya x layan anak-anak kucing dia tu...


    anyways, selamat pengantin baru pada adik bro zumal ^^

    ReplyDelete