Booking.com
Booking.com

20 Oct 2014

PERJALANAN

Assalamualaikum dan selamat malam semua. Hari ini hari ketiga zumal bekerja dalam bulan Oktober. Walaupun demam masih belum lega tapi zumal berusaha juga zumal pergi bekerja. 

Pagi tadi hujan tak berhenti-henti, kebetulan pula zumal kena hadiri seminar di Jabatan Kesihatan Negeri Perlis. Zumal redah aje walaupun tahu risiko selsema bakal lebih dahsyat. Seminar sepatutnya seharian tapi disebabkan tak dapat menahan kesejukan di dewan seminar tu jadi zumal pun beralah awal. Zumal hadir seminar hingga tengah hari sahaja. Petangnya zumal berada di ofis.

Petang dah tiada hujan. Rasa lega sikit tapi masa nak pulang dari ofis zumal lihat langit mendung je bila-bila masa bumi bakal disimbahi hujan. 

Malam. Setelah pulang beli Nasi Goreng Patayya tetiba hujan mula membasahi bumi Perlis. Zumal selamat dari terkena hujan tapi rasa sejuk tu menusuk ke tulang. Hidung ini rasa ketat sesangat. Berpapan-papan panadol dah mengisi ruang perut. Kerana masalah kesihatan nie zumal susut berat 2kg. Perkara nie zumal suka. Syukur gak sakit camni.
Bukan zumal je yang tak sihat tapi anak-anak bulus zumal pun tak sihat. Semua buat muka seposen jew. Tok pula dengan sakit giginya. Kesian pula kat tok. Terima kasih sudi membaca. Selamat malam semua. Wassalam...

22 comments:

  1. jom blogwalking dgn syira..hehe..syira tengah cuti mid sem :D Ade giveaway tau..tamat 23 okt :D

    ReplyDelete
  2. hihi comel kucing tu.. terlentok

    ReplyDelete
  3. hahahha. boleh kurus 2kg.

    Jaga kesihatan taw zumal :)

    ReplyDelete
  4. cepat sembuh =)

    http://seronoknyermelukis.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. alahhh anak bulus pon sakit ikott tuan ye..
    smoga cepat sembuh ye zumall

    ReplyDelete
  6. semoga cepat sembuh Zumal. kesian Zumal. sakit sakit pun kena pergi kerja.

    ReplyDelete
  7. Salam singgah pagi Zu Mal...Diana baru jer sembuh dari demam selesma...harap Zu Mal pun cepat sembuh yer...

    ReplyDelete
  8. moga cpt ssembuh zumal...musim hujan ni sejuk efek juga pada kshtan...

    ReplyDelete
  9. musim sekarang nie...apa pun moga zumal cepat sembuh

    ReplyDelete
  10. sekarang memang musim demam pun, dengan cuaca yang sat panas sat hujan. semoga cepat sembuh! ^^

    ReplyDelete
  11. semoga cpt sembuh zumal :)
    nadyya ni kalo dmam ponn ttp kuat makan.. xde nya trun berat kan.hahah

    ReplyDelete
  12. Terima kasih semua yang mendoakan zumal ^_^

    ReplyDelete
  13. jaga kesihatan bro :)
    moga cepat sembuh. p cek sepital kalo tak baik2.

    ReplyDelete
  14. Semoga cepat sembuh Zumal... aamiin.

    ReplyDelete