Booking.com

9 Oct 2014

KIFARAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Pagi tadi zumal ke Padang Besar untuk membeli barangan yang dipesan oleh mama zumal untuk dibawa ke Klang hujung minggu ini. Baru je tolak motor rasa berat sesangat. Rupanya motor zumal pancit lagi. Dalam tahun ini rasanya sudah empat kali tayar belakang motor zumal pancit. Mungkin kifarah atas segala kekhilafan lalu. Zumal redha jer la. Baru semalam dapat income untuk review hari nie dah kena guna pula... 

Dah ke bengkel tu zumal terus tukar jer tayar motor yang agak botak tu. Mungkin botak tu penyebab selalu pancit. Selain tu zumal tukar minyak enjin sama. Terbang la RM77.00. Tapi masa guna skuter dulu lebih banyak duit terbang asal masuk bengkel. Skuter tu selalu rosak sebab banjir. Dulu Perlis kerap sangat tenggelam. Moga dah tak tenggelam lagi la. Syukur la dah dua hari tak hujan.

Masa kat Padang Besar tadi, zumal sampai dalam pukul 11.00 pagi. Bagi zumal macam dah lewat tapi rupanya time bukan cuti sekolah nie, kedai banyak lagi belum buka ataupun memang tak buka. Sempat zumal tawaf kat kompleks bebas cukai tu baru jumpa kedai yang menjual barang yang dipesan oleh mama. Nak tau tak barang apa yang mama zumal pesan tu? Barangnya adalah sabun susu kambing. Mengikut mama zumal sabun nie wangi dan bay tahan lama. Zumal tak pernah guna. Zumal hanya pakai sabun biasa saja. Nak wangi pakai lak perfume. Mudah kan? Hehe...
Inilah sabun susu kambing


15 comments:

  1. sis pun guna sabun mandi susu kambing tapi x sama cam tu lah . mmg lembut kulit tau ...

    ReplyDelete
  2. ooo sabun beras penah la gune...
    tapi sabun susu kambing tak pernah tgk lagi...

    ReplyDelete
  3. Mama zumal serasi la tu dgn sabun tu...cer zumal try...hihi

    ReplyDelete
  4. hahaha. igt dodol td -.-
    ritu pegi padang besar memang shoping sabun jugak, xsilap sabun beras. berplastik2.. smpai skg x habes2 lg.. kehkeh

    ReplyDelete
  5. wah banyak sabun susu kambing di padang besar ya...bagus utk kulit tu.

    ReplyDelete
  6. kekadang nasib zizie pun camtu zumal.. baru dpt duit, berabis kat benda lain lak.. haih.. baru nak menyimpan kan...

    ReplyDelete
  7. rezeki itu Allah yg tentukan kita usahakan..duit melayang tak po asalkan motor sihat dan tuan selamat.. ^^.. susu kmbing jenis sabun cair pernah la cuba,yg ni tak pernah lg..

    ReplyDelete
  8. tak pernah nampak pun sabun susu kambing jenis macam tu..biasanya pek cantik2 dalam kotak

    ReplyDelete
  9. rezeki kat motor tu bro. tak pernah pulak pakai sabun susu kambing.hehe

    ReplyDelete
  10. Ujian Allah tu Zumal.. sabarlah. Pasti ada hikmah kebaikannya nanti... aamiin.

    ReplyDelete
  11. xpe zumal, ujian tu. nti msti ada indahnye. mcm Ana masa kereta kena exiden aritu jugak. rupanya mcm2 rezeki Allah nk bg kemudian hari :)

    sabun susu kambing mmg wangi. mak & ayah ana pon guna gak tp bkn yg cmtu la hehe

    ReplyDelete
  12. sabun susu kambing
    i mau cuba juga :)
    MY-Emily

    ReplyDelete
  13. besarnya ketulan sabun sus kambing tu..byk nyer beli nk buat sabun mandi ke tu

    ReplyDelete
  14. Lya tak biasa la tgk yang BESOR camni Zumal ..Biasa tgk yang pack kecik2 jer huhu ..Ni nampak besar jer ..

    ReplyDelete