27 Oct 2014

DIA DATANG LAGI

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Nampaknya dia datang lagi. Siapa? Bukan awek, ah long atau tai long tapi demam dan selsema zumal datang kembali. Maklum la zumal nie sorang yang amat sensitif. Bukan saja kesihatan tapi kulit zumal pun amat sensitif. Bila cuaca sejuk sikit dan hujan-hujan zumal pasti akan demam. Semua nie sejak sekolah rendah lagi. Dalam sebulan mesti ada sekali demam dan pernah sampai tiga kali sebulan zumal demam. Kesian arwah tok wan asyik usung zumal ke klinik. 

Kalau bab kulit pula. Terutama pada muka. Jangan la sesekali lupa cuci muka dengan pembersih muka yang biasa zumal guna. Kalau lupa, nanti confirm bengkak sana sini. Dan jerawat bagai akan muncul. Itulah tahap sensitiviti zumal. Hari ini zumal bercuti lagi. Berkotak tisu habis untuk zumal sorang jew. Hehe. Wassalam...

17 comments:

  1. saya pun selsema. sedih betul. sobs

    ReplyDelete
  2. saya click transitions signature sekali ^^

    ReplyDelete
  3. huu..harunya kalau antibody lemah..macam kawan kita sorang ni,kena setitik hujan /gerimis ja dah start bersin2.. cuba makan scott emulsion.. insyaaAllah

    ReplyDelete
  4. semoga cepaT sembuh :)
    jangan lupa mkn ubat ye~

    ReplyDelete
  5. Alahai..kebetulan SP pun tengah selsema ni..hehe

    ReplyDelete
  6. Sampai macam tu punya sensitif..
    Semoga cepat sembuh, jangan lupa makan ubat.

    ReplyDelete
  7. get well soon, elakkan dr benda/pkara yg cpt snsitif tmsuk bab hati..ehh hahaha

    ReplyDelete
  8. Semoga cepat sembuh ye Zumal... aamiin.

    ReplyDelete
  9. saya pun ada masalah kulit macam Zumal. tapi demam dan selsema tu jarang datang la. sesekali je.

    ReplyDelete
  10. Zumal kene amalkan makan vitamin C 1000 mg sehari.
    Seribu tau..

    ReplyDelete
  11. Dah sihat blm zumall..
    Ishhh sensetipnye kulit muke zumall
    Cmne kalau ade aktvti luar cmni yg berkaitan ng hutan ke

    ReplyDelete
  12. buah oren bagus jugak. natural remedy gitu.

    ReplyDelete
  13. rasanya tahap imunisasi dan antibodi dalam badan lemah tu..ehh..ckp mcm Dr ...betul ke hahaah

    ReplyDelete