Booking.com
Booking.com

6 Oct 2014

DAH MAKIN RAMAI

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Berkat Aidiladha nie keluarga zumal bertambah lagi. Bukannya zumal amik adik angkat or anak angkat tapi kucing zumal iaitu Kabu dah melahirkan lima ekor anak. Kabu baru first time melahirkan anak. Dulu zumal pernah ceritakan DI SINI.
Anak Kabu

Teh dah jadi nenek
Kalau dulu kucing zumal adalah anak-anak Teh tapi sejak kebelakangan nie ada kucing luar yang datang menumpang. Dua ekor menumpang, sekor tumpang makan jew tapi sekor  lagi dah menumpang bermalam dah kat rumah. Sebelum nie macam chipsmore tapi sekarang dah sentiasa depan mata. Jumlah kucing yang dibela zumal dah mencecah 11 ekor. Kisah kucing ini pernah zumal cerita DI SINI.
Tengah hari tadi pergi kenduri akikah anak sepupu zumal yang dah masuk tiga bulan. Cute jew anak sepupu zumal yang diberi nama Alya Shafiqa. Gambar zumal tak ambil pula. Tapi apa yang zumal fokus kat Hitler. Bukan Hitler kat Jerman tu hidup balik tapi apa kata korang tengok sendiri.
Gambar oleh Kak Yang


Hitler ni kucing Pak Long zumal. Besar sangat. Berat Hitler dah jangkau 10kg. Macam angkat beras jew. Ok la korang. Kepada yang bercuti selamat bercuti, kepada yang nak pulang dari kampung tu, hati-hati yer. Ingatlah orang yang tersayang... Wassalam...


19 comments:

  1. waahh ramainye 5 eko...
    ishhh geram btl kalu dpr gomol nie

    ReplyDelete
  2. alahai.. comelnyaa.. ramai tol kucing ek.. pos sini seekor ;p

    ReplyDelete
  3. Wahhh bertambah 'sedare'...

    ReplyDelete
  4. Sedare zumal letew... Nadyya, nanti zumal kurier kat Nadyya ^_^

    ReplyDelete
  5. Zumal dah macam Abu Hurairah pulak...
    Sahabat Nabi:)

    ReplyDelete
  6. Wahhh bagus2 berbaik2 dgn binatang ni salah satu sifat terpuji sahabat Nabi ^^
    Nak satu boleh tak? hehehe..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah , dapat 5 ekor . banyak warna lak tu . warna coklat kat kiri kanan hidung tu buat dia nampak ganaz ...

    ReplyDelete
  8. comel kucing2 menghiasi laman .

    ReplyDelete
  9. banyaknya anak kucing..chumell n macho ja hitler..

    ReplyDelete
  10. zumal, gebusnyaaaa hitler...gerammm tgk:)
    tahniah, dapat anak bulus...makin meriahhhhh rumah hehehhehe:)

    ReplyDelete
  11. Comelnye..geram tgok..hehehe. makin byk :)

    ReplyDelete
  12. Suka tengok hitler tu... macho.. :)

    ReplyDelete
  13. tembam betul syafiqa tu. comel je...

    ReplyDelete