27 Aug 2014

DI SINI LAHIRNYA SEBUAH CINTA : RAPTAI PERBARISAN SIRI 1

Assalamualaikum, Salam Merdeka, Salam 1 Malaysia dan Salam 1 Dunia buat semua. Di sini lahirnya sebuah cinta lagi. Rasa feel lebih dengan tajuk tu. Alhamdulillah hari ni bermulalah raptai pertama untuk perbarisan kemerdekaan tahun ni. Tahun ni ada 3 kali raptai sebelum hari kemerdekaan sebenarnya. Tahun lepas sekali jew. 

Awal pagi tadi hujan jew. Kekadang lebat kekadang renyai-renyai tapi apakan daya terpaksa turut serta juga. Demi negara tercinta gitu. Bukan hanya zumal yang semangat gitu bahkan kawan2 dari JKM yang turut serta pun bersemangat hari nie. Ada budak tabika pun semangat nak sertai perbarisan malu la kami jika kami tak bersemangat macam adik- adik kecil tu.

Raptai hari ni zumal tak berkawad lagi sebab koata kontigen tak banyak yang datang kerana hujan. Jadi hari ni kami tengok koir, perbarisan ATM, dan yang penting ada taklimat. Lagi satu urusetia suruh kami belajar macam dorang kawad. Boleh kew?

Zumal rasa JKM adalah jabatan yang lebih semangat walaupun hujan kami setia tunggu sampai selesai majlis. Walaupun tak ada jabatan lain yang berbaris tapi kami ke hulur ke hilir cari tempat untuk masuk baris dalam hujan tu. Meh tengok gambar kami semua...
Adik kita nie nyanyi koir lagu patriotik 

Makan2 lepas raptai. Nie kat ofis.

Inilah kontigen zumal

Semangat nak bergambar tu yang lebih. Hehe 

Iklan untuk KKM 

Inilah barisan kita. Mood macam duk kawad 

Taklimat kepada ketua kontigen. Hari ni boleh perasan jadi ketua.

Lari bawah khemah dah.

Abam  ATM pun join bawah khemah masa hujan
Hanya mereka yang tak lari bila hujan
Tersenyum pula abam sorang ni

7 comments:

  1. WAH TERLIBAT JUGA DGN PERBARISAN HARI KEBANGSAAN YA...TAHNIAH...

    ReplyDelete
  2. zumal join eh prbrisan..bestnyer..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum dan salam singgah pagi Zu Mal...itulah semangat cintakan Negara kita Malaysia..walau hujan sanggup di redahi...

    ReplyDelete
  4. cerita pasal perbarisan ni mesti ingat zaman sekolah

    ReplyDelete
  5. meriah la zumal
    syoknye raptai beramai2

    ReplyDelete