20 Jul 2014

Kotak Hitam

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan buat semua. Dalam setiap kemalangan kapal terbang, kotak hitam adalah sesuatu yang sangat penting. Ini kerana kotak hitam merakam rekod penerbangan secara automatik. Dengan itu segala punca kemalangan dapat dikenali dengan menganalisis data dari kotak hitam itu.
Korang tahu tak bahawa manusia juga dilengkapi kotak hitam. Apabila jasad kita dah masuk ke dalam alam barzakh nanti. Mulut kita dah terkunci. Masa tu la kotak hitam yang zumal maksudkan berfungsi.

Masa tu setiap anggota badan akan berkata-kata dan menjawab setiap apa perilaku kita semasa hidup di atas muka bumi Allah. Jadi untuk elakkan terkantoi nanti buatlah perkara yang baik. Sekadar ingatan. Wassalam...

#jika ada salah tolong tegur yer...

14 comments:

  1. x sbr2 nk tahu kisah yg sbnrnya di sebalik kotak hitam tu. InsyaAllah..semuanya akan terjawab juga nanti ^^

    ReplyDelete
  2. Yup//kota hitam..segalanya akan terungkai dengan adanya kotak hitam..begitu juga dengan manusia..

    ReplyDelete
  3. cuma amalan yg menjawab semua...takut bila difikir2kan...

    ReplyDelete
  4. KOTAK HITAM diberi nama bknlah brdsrkan kaler dia kan zumal? hehe

    moga2 justice on our side lah :'(

    ReplyDelete
  5. sokong ayat bawah tu.. 2 2 penting

    ReplyDelete
  6. Tersentap baca ni. Tapi, apa yang zumal katakan memang betul.
    Dari Life is beautiful... Don't waste it."

    ReplyDelete
  7. deep sangat entry ni..

    kotak hitam = amalan.

    thankss. ingatan bersama,..

    =')

    ReplyDelete
  8. Allahu , betul kata zumal . Kotak hitam yang ada pada manusia akan bersuara dan mulut semua terkunci . Allahu sedia ke diri ini . Terima kasih untuk ingatan bersama

    ReplyDelete
  9. so deep! ^___^ jaga amalan, hati,mata,telinga dan mulut. sebagai satu peringatan buat semua.

    ReplyDelete
  10. yup!
    gud reminder.
    sama2 la kita jaga kotak hitam kita.

    ReplyDelete
  11. kotak hitam yg manusia sering abaikan ...

    ReplyDelete
  12. Semoga menjadi peringatan buat kita semua... Subhanallah...

    ReplyDelete