20 Jul 2014

HILANG FOKUS

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan semua. Hilang fokus. Itulah yang terjadi pada zumal. Semua benda zumal nak buat. Macam tamak pun ada. Nak bisnes itu, bisnes ini nak berblog lagi. Sekarang baru zumal tersedar. Rasa takut pula kalau semua yang dirancang tak jadi dan yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.

Sekarang nie mula la fikiran jadi agak celaru dan mood nak berblog pun kekadang hilang. Sekarang baru zumal tahu dan sedar tentang komitmen. Bila banyak kita buat. Semua benda tu kena beri komitmen. Kalau tinggal salah satu pasti rosak la ia. Zumal takut sangat apa yang dirancang tak jadi. Aduh... Wake up zumal!!!


15 comments:

  1. salam pagi...lakukan apa yg disukai n mampu dilakukan...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah, boleh buat..cuma komitmen tu memang pentinglah kan..

    ReplyDelete
  3. Saya pun tengah rasa yang sama macam zumal.Tapi, Insyaallah cuba saya atasi.Kalau buat benda baik, Insyaallah Allah tolong.All the best, Zumal.

    ReplyDelete
  4. In Shaa Allah...pasti boleh buat yg terbaik...

    ReplyDelete
  5. Fikirkan BOLEH Fikirkan BOLEH !!!
    Bangun bangun bangun ..Berpijak dibumi nyata ... InsyaAllah berjaya

    ReplyDelete
  6. Singgah hujung minggu menabung kat sini

    ReplyDelete
  7. buat banyak-banyak boleh. tapi jangan sampai terlalu taksub.

    ReplyDelete
  8. fokus zumal fokus. hehe. ingat rezeki itu milik Allah. cuba lakukan dengan ikhlas dan niat kerana Allah. :)

    ReplyDelete
  9. buat kerja jgn stress zumal.. semga dipermudahkan urusan tu

    ReplyDelete
  10. stay positive abang zumal! :D take care...

    ReplyDelete
  11. Fokus & keep it up......;-)

    ReplyDelete
  12. selesaikan satu demi satu ... insha Allah .

    ReplyDelete
  13. Semoga dipermudahkan segalanya... semoga sukses selalu... aamiin.

    ReplyDelete
  14. Saya pun macam tu gak :/ Mula-mula tu memanglah tak boleh handle.. lama-lama dah terbiasa :') Saya klik ye :)

    ReplyDelete
  15. biasalah kan..adat berblog..hehehe

    ReplyDelete